Siirry pääsisältöön

Käytätkö kontaktoitumisen mahdollisuudet hyödyksesi?


Olen tehnyt erästä koetta tässä viimeaikoina ja sen tulokset voivat olla sekä erittäin mielenkiintoisia että ehkäpä jopa käyttökelpoisiakin sinulle.

Mass Effect Crew (Helmets on)

Olen seurannut Twitterin “testitililläni” sekalaista joukkoa brändejä ja ihmisiä fitnessin ja terveyden eksperteistä sellaisiin ihmisiin, jotka myyvät jotain aiheeseen liittyvää, ja lehtiä, jotka kirjoittavat liikunnasta, sekä julkkiksista ja muutamista muistakin, joilla on jotain annettavaa tälle alueelle.

Ennenkuin kerron sinulle löydöksistäni jaan sinulle niitä ajatuksia ja tuntoja siitä mikä minun mielestäni olisi kohtuullinen strategia alustan käyttämiseen näille listaamilleni ryhmille.

NELJÄ TÄRKEINTÄ HAVAINTONI KOHDETTA

  • Brändit - tuotteista kertominen sitouttamisen ja sisällön jakamisen avulla.
  • Media - sitouttaminen tarinoiden ja projektien kautta.
  • Julkkikset - vuorovaikutus ja sitouttaminen saavuttamisen ja projektipromootioiden avulla.
  • Laajempi yhteisö - todiste ajatusjohtajuudesta ja media-alustan kehittämisestä.

Tunnistat ehkä kuuluvasi johonkin näistä itse ryhmistä. Edustat ehkäpä jotain brändiä. Ehkä kuulut johonkin yhteisöön. Tai ehkä olet kuten minä tässä esimerkissäni, joku, joka on kiinnostunut tästä aihealueesta ja haet mahdollisuuksia kanssakäymiseen ja vuorovaikutukseen.

HAVAINTOJA

Tässä se mitä havaitsin, jonka jälkeen mennään siihen mitä voisi ehkä tehdä paremminkin.

  • Brändit: näitä pyöritetään pääsääntöisesti toimistoresursseilla; yleensä nämä ovat hieman väsyneiden kysymysten heittämistä ilmaan, jotka liittyvät väljästi johonkin brändin tuotteisiin.
  • Media: promotoi omia juttujaan väsymättömästi, usein nämä uudelleentwiittaavat muitakin käyttäjiä. Kysyvät HARVOIN mitään kysymyksiä saadakseen tarinoita.
  • Julkkikset: jakavat oman elämänsä kokemuksia, promotoivat esiintymisiään.
  • Laajempi yhteisö: jakaa tietoa, promotoi ihmisiä hyödyntämällä vuorovaikutuksessa saatuja tietoja ja projekteja, on vuorovaikutuksessa ja sitouttaa ihmisiä, jotka osallistuvat.


Koskettaako tämä sinun omia havaintojasi liittyen niihiin ihmisryhmiin, joiden kanssa vietät aikaasi verkossa? Sillä ei ole väliä käytätkö Facebookia, Twitteriä tai LinkedIn:ä tai vaikkapa Google+:aa. Kysymykseni liittyy siihen heijastavatko edellämainitsemani toimet siihen miten sinä ajattelet näistä ryhmistä joiden seurassa vietät aikaasi ja joita tarkkailet.

MAHDOLLISUUS

Huomasin välittömästi, että kolme näistä neljästä ryhmästä hukkasi useita mahdollisuuksiaan suhteidensa kehittämiseen, sekä tilaisuuksia tehdä businesta niiden ihmisten kanssa, joita he palvelivat. Olen jokseenkin varma, että useimmissa tapauksissa (kolme neljästä) ihmiset eivät edes ajatelleet käyttävänsä sosiaalisia verkostojaan apuna yhteisönsä palvelemisessa. Tämän sijasta he käyttivät näitä äänitorvinaan, aivan niinkuin joku oikeasti olisi seurannut näitä juttuja.

Mutta annapa kun kerron omat ajatukseni siitä mitä nämä kohderyhmät olisivat voineet tehdä toisin ja paremmin:

  • Brandit - kontaktoitua keskusteluiden kautta, joilla on merkitystä heidän tuotteilleen, ja puhua ihmisille heidän kokemuksistaan tai tarpeistaan, ilman, että jutut aina koskevat jotain tiettyjä tuotteita. Yksi einesyhtiö esimerkiksi menetti useita mahdollisuuksia kun ihmiset kysyivät resepteihin liittyviä kysymyksiä.
  • Media - sitouta yhteisö luomaan tarinoiden alkuja, jännitystä, ja kohtele jokaista @vastausta mahdollisuutena tutkia onko kyseinen henkilö jo tilaajana jollekin lehdelle ja kiinnostaisiko heitä saada alennuksia tilauksille. Hengailin itse 14 eri mediabrändin seurassa ja 13:a näistä ei kiinnostanut yhtään. Yksi lähetti “kiitos” -viestin.
  • Julkkikset - ota kontaktia ihmisiin puhumalla myös vähän heistä itsestään. On hienoa jakaa omaa elämäänsä. Kun saat jonkun avautumaan omasta elämästään edes hieman yritä vastata ja luo vuorovaikutusta. Tämä ei onnistu tietysti aina, mutta niistä liki neljästäkymmenestä julkkiksesta, joita seurasin kokeeni aikana vain yksi pyrki enemmän kanssakäymiseen kanssani. Hänellä oli suhteettoman iso seuraajamäärä suhteutettuna hänen mahdolliseen “menestykseensä” omalla alallaan.
  • Laajempi yhteisö - tänne kuuluvat kaikki tuoreet ja tulokkaat, eli ihmiset jotka eivät ole tunnettuja, mutta joilla on silti tietoa ja osaamista. Kaikissa tapauksissa nämä ihmiset näkivät eniten vaivaa, kontaktoituivat eniten ja jakoivat hyötyjä eteenpäin. Näiden ihmisten tilaajamäärät nousivat jokaisen kontaktoitumisen ja vastaamisen myötä ja tämä toiminta antoi lupauksia myös tulevaisuuden näkymistä (tätä on luonnollisesti vaikea mitata, mutta silti).


SINUN MAHDOLLISUUTESI

En todellakaan tiedä mitä teet oman digitaalikanavasi eteen. Yksi Mastering the Digital Channel -kurssin ydinjutuista on strategia, jossa puhumme kotipesäsi käyttämisestä (pääsivustosi) siis sinun media imperiumisi käyttämisestä apuna sellaisen sisällön luomiselle, joka tuo kiinnostuneita ihmisiä luoksesi oppimaan, ja ehkä myös toivottavasti ostamaan sinulta jotain, ja puhumme myös siitä miten valjastat omat raja-asemasi toimimaan paikkoina, joissa kontaktoidut, sitoutat, opit, kuuntelet ja viettelet ihmisiä mediaimperiuimisi luoman sisällön luokse.

Minusta vaikuttaa siltä, että useimmat ihmiset valitsevat sen, että he VAIN lähettävät mediamateriaaliaan ihmsille ilman, että he välittäisivät itse vastaamisesta. En tiedä miksi tämä on näin. Ehkä mahdollisen asiakkaan kypsyttämiseen ei ole aikaa? Tai ehkäpä ihmiset eivät halua keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka voisivat rikastuttaa heidän bisnestään jollakin tavalla? Ujoutta?

Oma arvioni on silti, että tämä tieto tarkoittaa sitä, että tuoreet ja tulokkaat, ne ihmiset, jotka kuuluvat johonkin yhteisöön, menestyvät paremmin kuin brändit, mediatalot ja julkimot, jotka missaavat omia mahdollisuuksiaan paremman ja läheisemmän kanssakäymisen luomiseen niiden ihmisten kanssa, jotka haluaisivat oppia lisää.

Tämä on ottelupallo. Sinun on tehtävä jotain. Mitä luulet? Mahdollista? Mitä ajatuksia tämä herättää?

--Chris...

Tällä viikolla ei ole podcast-versiota, sillä tyttäreni täyttää 11 tänä viikkonloppuna. Loistavaa viikkoa sinulle tästä huolimatta.

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.