Siirry pääsisältöön

Tämä ei ole helppoa

By Chris Brogan

Esperantoksi sana "kulta" on "oro". Tämän aamuinen teeni on kurpitsa-chaita David's Tea -kaupasta. Yep, Uudessa Englannissa on tullut syksy. Mitä sinä meinasit juoda tänään?

Database Teddies

EN MYY MITÄÄN, ELI VAPAAVIIKKO. :)

Kun tein töitä Jeff Pulverille, toinen asia, jonka hän opetti minulle, oli "elät ja kuolet listasi kautta." Tällä hän tarkoitti, että yhteisön laatu ja kyky saavuttaa sen jäseniä merkittävissä määrin on kaikkein arvokkain juttu, jonka päälle voi liiketoimintaa rakentaa. Jeff tietää mistä puhuu. Hän on tehnyt töitä tällä samalla kaavalla vuosia ja jaan hänen näkemyksensä yhteisön arvosta.

Näen kuitenkin ongelmana sen, että monissa firmoissa ihmiset eivät ymmärrä tämän ajattelumallin taustalla vaikuttavaa dynamiikkaa. Tästä syystä haluan käydä tätä lävitse hieman yksityiskohtaisemmin.

NOPEA YHTEENVETO

Kun sanon "lista", tarkoitan kontaktilistaa, jonka kautta voin saavuttaa ihmisiä sähköpostitse tai muutoin (usemmiten tarkoitan sähköpostia). Kun sanon "tietokanta" tarkoitan tätä samaa asiaa. Kun ajattelen yhteisöä tämä sana ei ole sama, kuin "tietokanta" tai "lista".

Yhteisössä on on enemmän sitä mitä ajattelen ihmisistä ja miten kohtelen ihmisiä, joita voin saavuttaa eri teknologioiden avulla. Jonka lisäksi, jos joku pyytää apua "listan rakentamisessa", minulla on pienoinen ongelma, koska en tiedä tarkoittavatko kaipaavatko he arvokkaan yhteisön rakentamista vai perinteistä markkinoinnin menetelmää, joka on: Enemmän ihmisiä jakelulistalla? Enemmän ostavia ihmisiä.

YHTEISÖLLINEN LÄHESTYMISTAPA LISTANRAKENNUKSEEN

Ensimmäisessä vaiheessa täytyy tietää onko lähestymistapasi tietokannan rakentamiseen oikeasti yhteisöajattelumallin mukainen ja oletko rehellinen aikeissasi. Muista, että ihmisbisneksessä tavoitteena on rakentaa kestävä ja suhteisiin pohjautuva liiketoiminta. Jossakin kohdin täytyy tehdä tietysti rahaa, tai kyseessä ei ole liiketoiminta. Mutta toinen osa, eli suhdepohjaisuuus, tarkoittaa sitä, että et kohtele listaasi pelkästään kukkaroina ja lompakkoina.

Onko tavoitteenani auttaa näiden ihmisten menestymistä?

Tämä on kaikkein ensimmäinen ja tärkein juttu. Jos et näe listallasi olevia ihmisiä sellaisina, joita sinulla on mahdollisuus palvella, he tietävät tämän yhtä aikaa kanssasi. He tuntevat tämän. He ymmärtävät sen, että sinä haluat ainoastaan myydä heille ja suhteessanne on enemmänkin kyse sietämisestä. "Tilaan uutiskirjeen, mutta vain siitä syystä, että siinä on välillä hyviä vinkkejä."

Jos teet töitä ensimmäisen ajattelun pohjalta (varustat ihmisiä menestymään) etkä jälkimmäisen (anna minulle rahasi), sinulla on paremmat mahdollisuudet.

Tarjoanko laadukasta tietoa?

Jos haluat rakentaa kultaisen tietokannan ihmisistä, jotka todellakin odottavat sitä mitä heitä varten luot, materiaalisi täytyy olla:

  • viihdyttävää
  • hyödyllistä
  • opettavaa

Voit ottaa tästä listasta haluamasi parin, mutta ne uutiskirjeet, joihin ihmiset kiinnittyvät sisältävät kaikkia kolmea.

Haluaisin lisätä neljännen vaihtoehdon "uniikki", koska on uskomatonta miten monet ihmiset ajattelevat uutiskirjeensä olevan "mappi ö", jonka he sitten lähtettävät ihmisille. Kirje, joka sisältää yhteenvetoja ja kertauksia, sekä osittain jopa roskaa, jonka he ovat leikanneet ja liittäneet ympäri verkkoa, on lopulta vain enemmänkin häiriötä.

Nyt eksyin hieman, sillä enemmän kuin mitään muuta ihmiset haluavat tulla viihdytetyiksi, he kaipaavat tietoa ja jotain käytännöllistä.

Toimitanko enemmän arvoa, kuin mitä kerään itselleni?

Tämä on todella tärkeätä. Vaikka olisit kiinnostava ja asiallinen, jollet anna ihmisille riittävästi arvokasta sisältöä, he jättävät sinut. Oma henkilökohtainen mallini on antaa vähintään 90% kaikesta mitä teen ilmaiseksi, koska aion olla niin arvokas ihmisille, että he pysyvät kontakteinani siihen asti, kunnes minulla on jotain myytävää heille, eli ihmiset kokevat arvoa jatkuvasti ja välittömästi. Tämä sama kaava toimi hyvin taannoisessa Finding The Superpower of Flight -projektissani. Klikkaa itsesi tännä ja lue mitä ihmiset sanovat tästä. Tämä on juuri sitä mihin me Anthonyn kanssa pyrimme.

Silloin kun pyydän jotakuta ostamaan jotain, se tapahtuu tavallisesti sen jälkeen kun olen jo tuottanut arvoa ja toimittanut tietoa, joka olisi "aivan riittävän hyvää" joillekin ihmisille, mutta tämä tarjooma olisi "tällaista aina tästä eteenpäin maaliin asti" toisille. Saatko kiinni?

Kurotanko ihmisiä liian usein vai liian harvoin?

Tähän on vaikea vastata. Lueskelin juuri lävitse suunnitelmiani vuodelle 2013 ja tajusin, että jos tilaat kaiken mitä teen, minä todennäköisesti TÄYTÄN postilaatikkosi tahattomasi. Parhas tiheys on varmaankin jossakin yhden ja kahden kerran viikossa välillä, jollei sitten kyseessä ole jokin päivittäisten tarjousten julkaisu, mutta siitähän tässä ei ole kyse, eikö niin?

Kerran kuussa on liian harvoin. Tähän on vaikea sopeutua. Tätä ei voi korjata. Tämä on ongelma. Joten joko viikottain tai pari kertaa viikossa on todennäköisesti riittävän hyvä. Oletko samaa mieltä?

LISTASI EI OLE PELKÄSTÄÄN MYYMISTÄ VARTEN

Tämä on tämän reseptin avainkohta. Jos pyrit kasvattamaan kultaista kommuunia ja välität siihen kuuluvista ihmisistä sinun on varmistettava, että pidät heitä arvokkaina ihmisinä. Tämän voi näyttää monin eri tavoin.
  1. Tee vastausosoitteestasi oikea vastausosoite. (Tiedäthän, että voit laittaa minulle suoraan vastauksia.)
  2. Varmista se, että olet yhteydessä yhteisöösi niin usein kuin mahdollista ILMAN, että myyt heille. (Me voimme jutella Twitterissä tai muualla useasti.)
  3. Vietä aikaasi heidän kotonaan. Okei, ei kirjaimellisesti, mutta käy heidän sivustoillaan ja kommentoi heidän juttujaan. Tätä EI voi monistaa. Älä edes yritä. Tee parhaasi, että olet heihin yhteydessä heidän omilla maillaan välillä. Tällä on merkitystä.
  4. Tee se minkä voit edistääksesi muiden hyviä juttuja. Minä itse rakastan muiden ihmisten hyvistä jutuista kertomista. (Älä kuitenkaan täytä postilaatikkoani pyynnöillä juttujen promoamiseen.) :)
  5. Tarjoa mahdollisimman hyvä saavutettavuus itseesi. Mitä enemmän olet kanssakäymisessä yhteisösi kanssa useammalla tavalla sitä enemmän he kokevat olevansa enemmän kuin vain osoite listallasi.
  6. Kysy mielipiteitä. On hämmästyttävää huomata kuinka usein unohdamme kysyä tärkeiltä ihmisiltä, niinkuin SINÄ, kysymyksiä ja odotamme vastausta. Itselleni tämä on taikuutta.

TÄMÄ EI OLE HELPPOA VAAN YKSINKERTAISTA

Suurin osa niistä mitä suosittelen liiketoiminnassa (ja elämässä!) ovat yksinkertaisia asioita, mutta mitkään niistä eivät ole helppoja.

Ihmiset epäonnistuvat (usein!) silloin kun ajat ovat kovemmat. "Jumalani! Minulla on vain 27 euroa tilillä ja tarvitsen 2000 euroa lisää ennen vuokranmaksupäivää. Nyt täytyy koputtaa listaani." Jos sinulla on oma jakelulista olet aivan varmasti syyllistynyt tähän vähintään kerran elämässäsi. Äläkä valehtele.

Epätoivo näkyy, ensimmäiseksi ja viimeiseksi, ja samalla se osoittaa ikävästi aikeitamme edellämainitun yhteisömme taustalla.

Tämän sijasta pysy reseptissä.
  • Toimita laadukasta tietoa.
  • Auta ihmisiä menestymään.
  • Anna enemmän arvoa, kuin keräät talteen.
  • Ole yhteydessä ihmisiin säännöllisesti, mutta älä jatkuvasti.

Arvosta ihmisiä sellaisina, kuin he ovat, äläkä koskaan vain numeroina. Tosin isomman yhteisön kasvattaminen on tavoitteena järkeenkäyvä ja käytännöllinen (minulla itselläni on aivan LEKAPÄINEN tavoite tähän liittyen) jonka toteuttaminen luonnollisesti on aina paljon parempi juttu, kuin kilpailuiden ja ilmaisten liittymislahjojen viljely yhteisön kasvattamiseksi.


Hyvä näin?

Kiitos siitä kuka SINÄ olet ja siitä mitä teet. Jos tykkäät näistä viesteistä, erityisesti tämän spesiaaliversion osalta, mieti hetki kenelle voisit lähettää tämän eteenpäin. Näin twiittisi viimeviikolla ja sillä oli OIKEASTI merkitystä. Teit minulle palveluksen ja olen kiitollinen siitä. Jos sinusta tuntuu, että meinaat twiitata tai lähettää jotain muuta tulevalla viikolla, en ole siitä ollenkaan pahoillani. :)

Saan itse paljon hyötyä @chrisbrogan'in viikottaisesta uutiskirjeestä. Tilaa omasi täältä: http://hbway.com/nl Tiedät sen MITÄ ikinä aiotkin sanoa. Nähdään ensi viikolla. Jooko?

--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705    

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.