Siirry pääsisältöön

Puhu, mutta tee

Useimmiten valtaosa yrittäjistä keskittyy tuotteisiin ja ratkaisuihinsa markkinoinnin sijasta. Tämän lisäksi useimmat puhuvat muutoksesta, mutta se jää 90%:sti puheasteelle, toiminnan sijasta.

Markkinointi on mahdollistaja - ja kukaan ei ole oman onnensa seppä.

Yrittäjällä on harvoin näkemystä tai aikaa markkinoinnille, saati myynnille, muilta tärkeiltä tehtäviltään. Tällöin viisain ja oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu on hankkia itselleen oikea käsi tekemään "sen" ja kertomaan "mitä pitää tehdä". Tällöin yrittäjän velvollisuudeksi jää toiminta, tai toiminnan valvonta.

Miksi tätä ei sitten tehdä aina? Yrittäjän mieli on ihmeellinen. Sen sijaan, että kasvuun sitouduttaisiin ja ymmärrettäisiin oma rajallisuus, useasti ajatellaan, että "minun täytyy tehdä enemmän...". Oikein ja väärin! Lupaa itsellesi tehdä joka kuukausi vähän enemmän, mutta sijoita ja käytä samalla rahaa siihen, että sinun ei tarvitse tehdä kaikke itse.

Markkinoinnin tehtävä on tehdä myynti tarpeettomaksi.

Myynnin tehtävä on tehdä markkinointi tarpeettomaksi...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.