Siirry pääsisältöön

Mitä yhteistä on leirinuotiolla ja sisältömarkkinoinnilla

Hyvää huomenta vain!! Tänään mennään vesilinjalla. Olen 30 päivän puhdistuksella, ja se tarkoittaa sitä, että ei kahvia, eikä teetä. Ja wau mikä ero! Kofeiinipäänsäryt olivat suhteellisen kivuliaita alussa, mutta nyt olen päässyt niistä jo ylitse. Entä sinä, mitä kuuluu?

Campfire on Honeymoon Beach, Isla Danzante

Kun olin nuorempi olin partiossa ja lippukuntani oli tosi aktiivinen. Teimme paljon kaikkia ulkojuttuja ja opin miten meloa ja kiipeillä vuorilla, miten tehdään solmuja ja suunnistetaan. Olennainen osa tätä kokemista oli leirinuotiolla. Oletko sinä ollut koskaan leirinuotiolla, tiedätkö mistä puhun?

Se mitä nuotiolla tapahtuu on aika taianomaista. Kaikkien silmät katsovat liekkeihin. Parhaimmillaankin joku ehkä joskus vilkaisee sivulleen. Keskustelut, joita käydään ovat hyvinkin hauskalla tasolla. Ja jos olet oikein onnekas, jollakin on kitara tai joku muu soitin mukanaan. Ehkä laulatte. Ehkä joku kertoo kummitusjuttuja.

Myöhemmin yöllä osa menee nukkumaan, ja jäljellejäävätkin hiljenevät. Keskusteluista tulee syvällisempiä. Mikä on tämän kaiken keskiössä? Leirinuotio.

(Nopea keskeytys. Jos haluat kuunnella uutiskirjeen englanniksi, löydät sen TÄÄLTÄ.)

SISÄLTÖ ON LEIRINUOTIOSI

Leirinuotio ei ole leireilyn ytimessä. Nuotio on jotain sellaista, joka saa meidät tekemään erilaisia juttuja. Homma on aivan sama loistavan sisällön, tai vähintäänkin kiinnostavan sisällön kanssa, sellaisen sisällön, josta on hyötyä. Tällainen sisältö ei ole aina sen keskiössä mitä me itse teemme, mutta sekin saa juttuja aikaan. Hyvä sisältö on “mediakerroksessamme”, joka on meidän normaalin bisneksemme yläpuolella. (twiittaa)

Tämä rakas uutiskirjeeni, jos ollaan ihan asian ytimessä, on sisältömarkkinointia parhaimmillaan. Omani on hieman erilainen kuin useimmilla yrityksillä, mutta toisaalta, ei ollenkaan. Mitä yritän myydä sinulle juuri nyt?

Myyn sinulle herätystä siihen, että tiedän jotain käyttökelpoista, jotain josta on hyötyä sinulle ja jonka haluan jakaa sinulle. Myyn sitä, että aion jakaa tämän persoonallisella tavalla. Myyn sinulle sitä, että tunnet ymmärtäväsi tämän kaiken. Ja Übertärkeintä tässä on? Myyn sinulle sitä faktaa, että sinä kuulut yhteisööni. Kaverikseni. Olet osa monchuani:)

MITEN LEIRITULIA SYTYTETÄÄN?

Parhaat jutut ja videot syntyvät ja syttyvät näistä elementeistä:
  • Se viihdyttää.
  • Se tiedottaa.
  • Se opettaa.
  • Se saa aikaan tunteen yhteenkuuluvuudesta.

Oletko koskaan huomannut, että kun uppoudut johonkin haluat uppoutua siihen vieläkin syvemmälle? Kun itse aloitin paleo-dieettini (olen nykyään jo jollakin toisella dieetillä) ostin nipun kirjoja, seurasin muutamia blogeja ja löysin jopa paleo-aikakausilehden lehtikaupasta. Halusin löytää mahdollisimman paljon sisältöä tähän kiinnostuksen kohteeseeni liittyen.

Teetkö itse joskus samalla tavalla?

Ostajasi tekevät näin. Toisinaan kun keskustelen jonkun kanssa, hänkin kertoo haluavansa kasvattaa yhteisöä yrityksensä ympärille. Juttelin Curtis Moen kanssa, joka pyörittää Simply Smoked Catering -yritystä Minneapoliksessa, ja hän halusi tietää lisää tästä jutusta, ehkä sinäkin haluat?

LEIRITULI VIEHÄTTÄÄ YHTEISÖÄ

Löytääkseen ostajansa Curtis pääsee hyvin alkuun laittamalla pystyyn blogin, josta löytyy hänen grillejä ja ruokiaan, mutta myös kuvia ja respetejä, sekä tarinoita parhaista grillauspaikoista tuolla ulkona. Tämä siitä syystä, että ihmiset, jotka tykkäävät grilliruuasta (jotka näinollen ovat Curtisin mahdollisia asiakkaita MSP:n alueella) ovat sellaisia ihmisiä, jotka etsiytyvät leiritulille, joilla puhutaan ideoista ja asioista grillauksen ympärillä.

Joten, aivan kuten Curtiskin, ehkäpä sinullakin on aivan loistava tuote (herkullista grilliruokaasi siis) ja ei-niin-itsestäänselvä sijainti (Minneapolis ei ole sama kuin Meilahti), joten ehkä sinun täytyy vain aloittaa jostain.

Sytytä leirinuotiosi loistavalla sisällöllä. Haastattele muita ihmisiä ääniohjelmaasi, tai täytä blogisi kuvilla. Perusta Pinterest-tili ja jaa hyviä reseptejä *ja* linkkejä omiin ruokalistoihisi jne.

Tämän avulla yhteisösi alkaa kuulemaan viestiäsi.
.
Keskustelin ystäväni Christopher S. Pennin kanssa pari päivää sitten ja hän sanoi, että yksi herätys, jonka hän on saanut sen jälkeen kun hän liittyi Shift Communications -yhteisöön on se, että pelkkä leiritulen sytyttäminen (kiinnostavan sisällön kirjoittaminen) ei yksistään riitä. Sinun täytyy myös kertoa ihmisille miten tulesi löytyy. Jatkaakseni vielä hetken tällä leirinuotio-akronyymillä, jos sytytät nuotiosi metsän siimeksessä, mutta unohdat pyytää joitakuita liittymään seuraasi olet varmasti yksinäinen tulillasi.

Tämä on haaste, josta puhumme varmasti vielä tulevaisuudessa, mutta tässä lyhyesti.

Leirinuotiosisältö auttaa sinua keräämään intohimoista yhteisöäsi ja nämä kaksi yhdessä antavat sinulle mahdollisuuden kehittää markkinaasi. Tämä on tavoitteenasi.

VIELÄ YKSI JUTTU

Minulla on ilmoitusluontoista asiaa. Liikekumppanini ja Human Business Worksin COO Rob Hatch on julkaissut oman uutiskirjeensä. Se on nimeltään “Rakasta Hommiasi” (Love The Grind). Tämä on hänen leirinuotionsa. Jos olet kiinnostunut oppimaan miten voit olla tuottavampi ja tehokkaampi, sekä menestyvämpi, miten löydät lisää aikaa niille hommille, joita haluat tehdä, sen sijaan, että teet vain niitä juttuja, jotka on pakko tehdä, sinun kannattaa lukea mitä Rob haluaa kertoa.

Rob on suositun Work Like You’re On Vacation -kurssimme kehittäjä. Löydät paljon näitä samoja ajatuksia ja hyötyjä, joita hän jakaa kurssitettavilleen, hänen uutiskirjeestään. Uutiskirje on ilmainen, mutta sinun on tilattava se erikseen saadaksesi sen. Klikkaa linkkiä ja tilaa omasi TÄÄLTÄ.

Okei. Tässä kaikki tältä viikolta. Jotain uusia ilmoituksia on tulossa taas ensiviikolla. Niin, ja jos tykkäsit tästä uutiskirjeestäni, haluat ehkä jakaa tätä eteenpäin?

Kiitos ja kumarrus!
--Chris...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia?


Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää.

Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa?



Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin, mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Liideistä diilejä

Tohtori Seppisen ohjauksessa on mahdollista tutustua siihen, miten tosielämän liideistä väännetään aitoja diilejä. Kaupan rakentaminen ei ole koskaan kiinni perusprosessista, mutta sen avulla voidaan tasata vaihteluita hyvän ja huonon päivän välillä. Miten liidejä voi parantaa viestinnän keinoin? Miten tunnistaa liideistä oikeat asiakkaat? Minkälainen bisnesidea on hyvä? Mistä liidejä voi synnyttää? Onko tarinasta hyötyä?

Vastauksia täältä tai PPTehtaasta!