Tietosuojan huomioimisen tarpeet yritysten liiketoiminnassa kasvavat jatkuvasti kerättävän tietomäärän ja käsittelytapahtumien lukumäärän kasvaessa.
Tulevaisuudessa liiketoiminnan yksi menestyksen edellytyksistä on korostetusti se, että asiakkaat luottavat yritykseen ja antavat tietonsa yrityksen käyttöön. Asiakkuuksien ja asiakasrekisterien tietopääoman arvo on usein hyvin merkittävä yrityksen taloudellista ja toiminnallista arvoa.
Tätä arvoa voidaan tarkastella miettimällä miten paljon yritys joutuisi investoimaan näiden tietojen uudelleenhankintaan, jos tiedot häviäisivät tai tietojen hyödyntämisen havaittaisiin olevan lainvastaista.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.