Siirry pääsisältöön

Miksi ideastasi ei tullut totta

Oletko koskaan saanut sellaista todella isoa ideaa, sellaista, joka satavarmasti tuottaa läpimurtojuttuja ja maailmaa mullistavia tuloksia? Onko sen toteuttaminen käytännössä ollut hankalaa?

Screen Shot 2012-09-15 at 4.57.49 PM

Sinulla on aivan varmasti ollut tällaisia hetkiä, olet keksinyt ideoita, joilla voit parantaa omia tuloksiasi. Sinulla on ollut ideoita siitä miten voisit parantaa asioita töissäsi. Ja olet aivan varmasti keksinyt jossakin kohdin maailmaa mullistavia ideoita, jotka tekisivät unelma-asiakkaidesi elämästä helpompaa.



Mutta jostain syystä isotkin ideasi sakkasivat. Ne kuolivat lähtökiihdytyksessä. Tässä on selitys sille mitä oikeastaan tapahtui.

Et Myynyt Sitä

Ilman muiden ihmisten tukea isoistakaan ideoista ei tule totta, ne eivät vain etene. Jollet tehnyt isolle ideallesi markkinointikampanjaa, myynyt sitä niille ihmisille, joita tarvitsit mukaasi, suuri ideasi oli tuhoon tuomittu jo syntyessään.

Ison idean toteuttamisessa 10% on isoa ideaasi ja 90% on isoa toteuttamista. Puolet tästä 90% on pelkästään myymistä ja markkinoimista: sinun on voitettava muutama mieli ja sydän puolellesi. Jos haluat ison ideasi menestyvän, sinun on myytävä se. Sinun täytyy huhuilla korkealta ja kovaa, jotta ideasi leviää mahdollisimman laajalle. Lisäksi sinun on mentävä yksilön luota toisen luokse luodaksesi yhteisymmärrystä ideasi ympärille.

Et Toteuttanut Sitä

Jos ideasi epäonnistui, se ei välttämättä johtunut siitä, että idea itsessään oli huono. On todennäköisempää, että epäonnistuit toteutuksessasi. Teit hommia puolittain puoliteholla, silloin kun olisi pitänyt painaa täysillä. Et sijoittanut hommiisi riittävästi aikaasi ja pääomiasi. Aliarvioit sen minkä verran ideasi eteen pitää tehdä töitä, jotta siitä tulee totta.

Suurimmilta osiltaan isoilla ideoillasi on arvoa. Jos aiot laittaa ne onnistumaan sinun on kohdistettava tekemisesi sinnikkäästi niiden toteuttamiseen. Käytä aikaa ja toimi—ja sitouta muita toimimaan ison ideasi parissa—jotta voitte yhdessä kertoa eteenpäin kuinka mahtava ideasi oikeastaan onkaan.

Annoit Periksi Liian Aikaisin

Toisinaan sinun täytyy, myydäksesi idean, aloittaa sen toteuttaminen. Mutta tämä ei ole päätavoitteesi; tavoitteesi toteutuvat hitaammin ja ne vaativat vaivannäköäsi. Älä heitä pyyhettä kehään uskotellen, että iso ideasi ei ollut vain riittävän iso. Käännekohta läpimurron saavuttamisessa on juuri sen kohdan jälkeen, jossa useimmat antavat periksi.

Jos haluat nähdä ison ideasi toteutuvan ja tuottavan niitä tuloksia, joita olet kuvitellut, sinun on katsottava tarina loppuun asti. Sinun täytyy jatkaa sen myymistä ja tekemisen toteuttamista silloinkin kun hommat näyttävät toivottomilta, kun epäonnistuminen häämöttää. Silloin kun muut ovat valmiina heittämään pyyhkeensä kehään, sinun täytyy koota omat joukkosi ja jatkaa kunnes ideasi lähtee lentoon.

Älä tee näitä kolmea virhettä ja koet miten iso ideasi tuo sinulle niitä tuloksia, joista unelmoit.

Kysymyksiä: Miksi useimmat ideat epäonnistuvat? Miten saat isolle ideallesi riittävästi tukea, että siitä tulee totta? Kenen tukea tarvitset? Mitä isoja ja pienempiä askelmia sinulla on matkalla ideasi toteutukseen? Miltä toteutussuunnitelmasi näyttää? Miten pystyt säilyttämään fokuksesi vaikka eteneminen olisikin välillä toivotonta? Mitä teet päästäksesi perille?

The Biggest Reasons Your Big Idea Failed, Anthony S. Iannarino ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.