Soitin tänään useampaan verkkokauppa-alustaa tarjoavaan yritykseen. Tarkoitukseni oli saada hieman lisää taustatietoa ja selvittää mikroyrittäjälle parhaiten sopivat vaihtoehdot verkkokaupan hankkimiseksi.
Sain suhteellisen mukavasti tietoa kaikista taloista joihin soitin, eli pystyin sijoittamaan sekä oman näkemykseni että mahdollisten verkkokaupan perustajien tarpeet samalle kartalle. Tämä itsessään oli tietysti ihan hyvä, sillä jatkossa ainakin tiedän paljon paremmin mistä on kyse ja minkälainen on suomalainen verkkokauppa-skene ja kenen ratkaisu sopii minkäkin tyyppiseen käyttöön.
Se mikä minua jäi todella kuitenkin ihmetyttämään oli itse myymiseen liittyvä yksityiskohta. Annoin kaikkien ymmärtää, että olen oikeasti ostoksilla, niinkuin omalla tavallani olinkin.
Kukaan näistä kenen kanssa keskustelin ei kysynyt minulta yhteystietoja ja jokainen keskustelu päättyi siihen, että kaikissa tapauksissa langan toisessa päässä ollut kaveri kysyi minulta samaa kysymystä, "lähetätkö minulle sähköpostia, missä kerrot mitä tarvitset?"
Kukaan ei kysellyt tarkennuksia, tai mihin he voivat lähettää tarjouksensa, tai edes puhelinnumeroa mihin he voivat soittaa seurantasoittonsa. Verkkokauppamarkkinat vaikuttavat olevan myyjän markkinoita, sillä ainakin nämä firmat olettivat, että asiakas tekee kaiken työn.
Siis mitä! Lähetä sähköpostia?! Lähettäisitkö sinä?
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.