Siirry pääsisältöön

Kolme keinoa profiilisi parantamiseen


LinkedIn-verkostossa on nykyisellään reilusti yli 200 miljoonaa käyttäjää yli 200:sta maasta. Sekä kokonsa että käyttötarkoitustensa ansiosta LinkedIn on tämän hetken tärkein liiketoimintalähtöisen ja liiketoimintaan tähtäävän sosialisoinnin verkosto ja kanava.

Day 133

Jos kysyisin sinulta profiilistasi ja siitä miten LinkedIn-verkkoja käytät, mitä vastaisit? Sanoisitko, että et ole oikein päässyt vielä vauhtiin ja profiilisi kaipaa kehittämistä? Vai, että sinulla ei ole aikaa roikkua kaiken aikaa netissä?

Huomenna on myöhäistä. Tee heti jotain.

LinkedIn-verkosto tarkoittaa sinulle tulevaisuudessa rahaa. Dinero, Money, Käkkäriä, Hilloa, Hunajaa...rakas lapsi, monta nimeä? No aniways, jos uskot siihen, että osa kaikesta tulevaisuuden rahasta ja menestyksestä tehdään myynnillä, niin jatka eteenpäin. Kaikki alkaa ja loppuu profiiliisi.

Tässä kolme peruspalikaa oman LinkedIn-profiilisi parantamiseen. Perusasiat kuntoon. Ennakolta. Ja vasta sitten on hyvä jatkaa seuraavaan jaksoon. Valmiina?

ROKKAA IKIOMA PROFIILISI

1) 100% valmis ja hyvinkirjoitettu profiili on ainoa vaihtoehtosi – Pienikin määrä vanhentunutta tietoa profiilissasi ei ainakaan paranna onnistumisesi mahdollisuuksia (major turnon).

2) Säännölliset, fiksut ja kiinnostavat statuspäivitykset nostavat sinut näkyviin – Olipa se sitten hyvää tai huonoa, niin vaikuttaa vahvasti siltä, että kuvat, joissa on tekstiä tulevat muotiin myös tässä kanavassa (eye-catching).

4) Muista, että sinut täytyy löytää – Parhaimmissa profiileissa on riittävästi oman alan termistöä, jotta ne  löytyvät ja näkyvät erilaisissa hakutuloskissa. Avainsanoja tärkeämpää on silti se, että profiilin teksti on mahdollisimman luonnollista ja itsesi näköistä (high results).

TARINAN KAARELLA

Muistatko? Hyvällä tarinalla on aina alku-keskikohta-ja lopussa on - vahva lopetus. Elämme tarinoiden ajassa. Se, että kerrot vain asiantuntijuudestasi kolmannessa persoonassa Ameriikan Antin mallin mukaan ei riitä. Tai riittää, jos olet yksi heistä? Jos haluat löytää ja tulla löydetyksi tässä respetisi:

Kirjoita tarina. Kerro niinkuin kertoisit ystävällesi. Kerro minulle.

Kuka sinä oikeasti olet? Mistä tulet? Mitä olet viimeksi tehnyt? Millaisia perusarvoja sinulla on? Mitä asioita pidät tärkeänä? Mistä tykkäät? Entä mikä saa sinut sykkimään?...ja lopeta sillä, että kerrot minne haluaisit tulevaisuudessa mennä? 

Tai jotain. Askarruttaako? Et tiedä mistä aloittaisit? Aloita siitä, että kirjoitat itsellesi hyvän otsikon. Autan sinua mielelläni, jos et itse pääse vauhtiin.

Kireitä siimoja ja täysiä verkkoja!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.