Siirry pääsisältöön

Tekstit

Kasvata myyntiä nopeasti

Uuden mallin ytimessä on ajatus, älä pitsaa, keskustele! Myynnin nopean kasvattamisen taustalla on ajatus yhteensopivuudesta, joka johtaa väistämättä kauppaan, ilman myymistä. Tärkeintä on selvittää sopivatko asiakkaan ongelmat ratkaisuun.Älä koskaan jahtaa prospekteja, keskity selvittämään onko yhteensopivuutta. Yleensä kaupan menettäminen on myyntiprosessin alku. Kun asiakasehdokkaat esittävät vastalauseita, ne kannattaa validoida, jotta aito keskustelu voi jatkua. Piilotettu myyntipaine aiheuttaa vastustusta. Poista paine, poistat vastustuksen. Älä puolustele itseäsi tai ratkaisuasi, sillä tämä luo vastustusta.

Strateginen matka

Strategiaa voidaan ajatella matkana jonnekin. Ensin on päätettävä minne matka suuntautuu, mitä otetaan mukaan, mitä jätetään kotiin. Sitten päätetään miten matka tehdään, mitä pitää matkalla huomioida, minkä kartan mukaan mennään, onko pysähdyksiä. Lopuksi täytyy vielä kuvitella miltä perille pääseminen tuntuu, miltä perillä näyttää.

Projektin suunnitteluvaihe pähkinänkuoressa

Projektin suunniteluvaiheen tarkoituksena on selvittää projektin liiketoimintatavoitteet ja tulokset, sekä hahmotella projektin kokonaiskuva, joka visualisoidaan osallistujille. Projektin valmistelu ja suunnittelu ovat eri asioita. Projektin valmistelu on projektinsuunnittelun orientaatio-, eli valmisteluvaihe. Projektin suunnittelu on suunnittelun suunnitteluvaihe.

Vapaus on vapauttavaa

On aivan sama oletko synnynnäinen pessimisti, optimisti tai realisti, turha huolehtiminen on turhaa. Jos olet huolissasi jostain, et ole yleensä kovinkaan tehokas tai aikaansaava. On parempi päästää irti. Kokeile uutta tapaa, uutta taktiikkaa. Sen sijaan, että olet huolissasi siitä mitä saattaa tapahtua tai mikä voi mennä vikaan ajattele, että jotain pahaa voi tapahtua, mutta yleensä ei tapahdu. Vapaus huolista tuntuu vapauttavalta. -Mel Robbins-

Suhdetoimintapäällikkö

Itsensä johtaminen on kaiken johtamisen ja johtajuuden perusta. Menestyvän projektipäällikön kyky johtaa itseään näkyy ulospäin ennustettavuutena, esimerkillisyytenä ja erinomaisuutena. Onnistunut johtaminen on vision ja menestystarinan viestintää, sitouttamista ja uskon valamista, sekä vuoropuhelua organisaation jäsenten kesken, johtaja on suhdetoimintapäällikkö.

Jatkuva oppiminen

Johtajan on jatkuvasti opiskeltava organisaatioiden ja yksilöiden ymmärtämistä, sekä kehitettävä strategiseen ajatteluun liittyviä kyvykkyyksiään. Muista näkökulmista huolimatta totuus on se, että johtajaksi ei synnytä vaan Johtajaksi opitaan.

Projektityön keskeiset roolit

Hahmotelma projektityön keskeisille merkityksille ja rooleille: Projektikuvaus on myyntiesitys, joka luo keskustelurungon suunnittelun edistämiselle ja sitouttamiselle. Projektin omistaja on asiakas, jolla on käytössään pääoma ja resurssit tavoitteen saavuttamiseksi. Projektin ohjausryhmä on projektin hallitus, jonka jokaisella jäsenellä on oltava perusteltu rooli. Projektiryhmä on projektin johtotiimi, joka koordinoi projektin muutoshallintaa ja toteutusta. Projektipäällikkö on kokonaisuuden hahmottava koordinaattori ja viestintäjohtaja.