Siirry pääsisältöön

ALV-muutos

Kolme plus yksi asiaa, joiden avulla siirrytään myyjästä arvostetuksi ja luotettavaksi vaikuttajaksi - ALV:ksi.

1. Poista paine asiakkaan harteilta
Sen sijaan, että kysyt, "...sopisiko jatkotapaaminen xxx...",
kysytkin, "mitä sinun mielestäsi meidän pitäisi seuraavaksi tehdä?".

2. Syötä ohi vastaväitteiden, (hinta, nykytila, kiire...)
Sano, "...tuohan ei ole mikään ongelma..." ja jatka kertomalla, esim. että
"...halusin vain tietää oletteko tyytyväisiä siihen miten asiat teillä tänään on...".

3. Älä välitä lopetuksesta, (lähetä lisätietoa maililla)
Kysy, "...kertoisitko kaksi tai kolme tärkeintä ongelmaanne,
joita teillä on, jotta voin tarkentaa mitä materiaalia lähetän...".

4. Kaikki on kiinni aloituksesta, luovu stereotypioista!
"Nimeni on Heikki Virtanen, olisiko sinulla aikaa auttaa minua? >>> Tietenkin!"
"Olisittekohan avoimia uudelle näkökulmalle, jos xxx on yyy:tä? >>> Tietenkin!"

Arvostettu ja luotettava vaikuttaja - alv.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.