By Chris Brogan
~ Media Coverage, Chris Brogan ~
Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena.
Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle
Jos kysyisin Joe Sorgelta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.
Hän on kaikenlisäksi tehnyt mediaa aiemminkin, joten hän voisi vallanmainiosti päättää lanseeraavansa Milwaukee Restauranteur -julkaisun ja toimia saman alueen äänitorvena laajemminkin. Becky McCray, Sheila Scarborough, ja Leslie McLellan kertovat ideoitaan turistibisnekesssä. He jakavat uutisia ja ideoita tämän sektorin jutuista ja luonnollisesti heillä on myös jotain myytävää.
Pohjimmiltaan tämä on aika yksinkertainen juttu.
Ryhdy luotettavaksi uutislähteeksi omalla toimialallasi ja yht’äkkiä saat aitiopaikan siinä pöydässä, jota myös palvelet.
Ryhdy luotettavaksi uutislähteeksi omalla toimialallasi ja yht’äkkiä saat aitiopaikan siinä pöydässä, jota myös palvelet.
Tämä ei tietysti ole aivan näin helppoa tai takuuvarmaa, joten tässä pari ajatusta, jotka voivat olla avuksi. Kuvitellaan, että laitat pystyyn verkkosivuston ja/tai uutiskirjeen, joka kertoo sen alan jutuista, jolla toimit.
Tässä seuraavat askeleet.
Tässä seuraavat askeleet.
- Parhaimpia juttuja ovat ne, joista on hyötyä kaikille oman sektorisi toimijoille, ei pelkästään mahdollisille asiakkaillesi.
- Ihmiset lukevat enemmän, jos olet heille avuksi, jos viihdytät heitä, ja jos kerrot enemmän heistä, kuin itsestäsi.
- Huolehdi siitä, että näkökulmasi ja tarkoituksesi on kaikille mahdollisimman selvää. Kerro tietosivullasi selvästi se, kuka olet ja mihin jutuillasi pyrit.
- Ihmiset eivät pidä siitä, että haukut kilpailijoita tai saatat heitä huonoon valoon. Tämä kuuluu pelkästään sosiaaliseen mediaan, ei muualle.
- Jos aidosti katat oman alasi juttuja, silloin sinun on oltava valmis raportoimaan myös huonoista jutuista.
- Teksti on siistiä, mutta niin ovat kuvat, ääni ja videokin, ja kaikki muutkin tavat joilla voi luoda kontaktipintaa.
- Haastattelut ovat loistavia. Samoin kuin tee-se-itse -tyyppiset jutukin jne.
- On aivan sallittua myydä. Huolehdi silti siitä, että tämä on mahdollisimman selvää.
Tämä samainen tapa toimii kaikissa muissakin liiketoiminnan mahdollisuuksissa, esimerkkinä vaikkapa Kalifornian vuoden asianajaja Mitch Jackson, joka julkaisee omaa viestintäopastaan kaikille, samalla kertoen monista mahdollisuuksista, joita hänen oma toimialansa tarjoaa, sellaisille kuten The Franchise King, Joel Libava, joka kertoo juttuja fränkkärimaailmasta.
Ja Tässä Myymimyy
Kohtelen kaikkia, jotka tilaavat uutiskirjeeni sisäpiiriläisinä. Tänään on paras mahdollinen päivä. Jos olet jo uutiskirjeeni tilaaja, se johtuu siitä, että seuraava uutiskirjeeni on jo matkalla sinun suuntaasi. Jos taas et vielä ole uutiskirjeeni tilaajana, parhaus tulee siitä, että voit tilata sen, ILMAISEKSI. Easy cheesy.
Haluatko kertoa toimialasi juttuja? Minusta tämä on suurimman osan aikaa erittäin hyvä idea (omine rajoituksineen tietysti).
~ Media Coverage, Chris Brogan ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.