Siirry pääsisältöön

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan

Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena.




Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle


Jos kysyisin Joe Sorgelta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta. 


Hän on kaikenlisäksi tehnyt mediaa aiemminkin, joten hän voisi vallanmainiosti päättää lanseeraavansa Milwaukee Restauranteur -julkaisun ja toimia saman alueen äänitorvena laajemminkin. Becky McCray, Sheila Scarborough, ja Leslie McLellan kertovat ideoitaan turistibisnekesssä. He jakavat uutisia ja ideoita tämän sektorin jutuista ja luonnollisesti heillä on myös jotain myytävää. 

Pohjimmiltaan tämä on aika yksinkertainen juttu. 

Ryhdy luotettavaksi uutislähteeksi omalla toimialallasi ja yht’äkkiä saat aitiopaikan siinä pöydässä, jota myös palvelet.

Tämä ei tietysti ole aivan näin helppoa tai takuuvarmaa, joten tässä pari ajatusta, jotka voivat olla avuksi. Kuvitellaan, että laitat pystyyn verkkosivuston ja/tai uutiskirjeen, joka kertoo sen alan jutuista, jolla toimit. 

Tässä seuraavat askeleet.

  • Parhaimpia juttuja ovat ne, joista on hyötyä kaikille oman sektorisi toimijoille, ei pelkästään mahdollisille asiakkaillesi.
  • Ihmiset lukevat enemmän, jos olet heille avuksi, jos viihdytät heitä, ja jos kerrot enemmän heistä, kuin itsestäsi.
  • Huolehdi siitä, että näkökulmasi ja tarkoituksesi on kaikille mahdollisimman selvää. Kerro tietosivullasi selvästi se, kuka olet ja mihin jutuillasi pyrit.
  • Ihmiset eivät pidä siitä, että haukut kilpailijoita tai saatat heitä huonoon valoon.  Tämä kuuluu pelkästään sosiaaliseen mediaan, ei muualle.
  • Jos aidosti katat oman alasi juttuja, silloin sinun on oltava valmis raportoimaan myös huonoista jutuista.
  • Teksti on siistiä, mutta niin ovat kuvat, ääni  ja videokin, ja kaikki muutkin tavat joilla voi luoda kontaktipintaa.
  • Haastattelut ovat loistavia. Samoin kuin tee-se-itse -tyyppiset jutukin jne.
  • On aivan sallittua myydä. Huolehdi silti siitä, että tämä on mahdollisimman selvää.

Tämä samainen tapa toimii kaikissa muissakin liiketoiminnan mahdollisuuksissa, esimerkkinä vaikkapa Kalifornian vuoden asianajaja Mitch Jackson, joka julkaisee omaa viestintäopastaan kaikille, samalla kertoen monista mahdollisuuksista, joita hänen oma toimialansa tarjoaa, sellaisille kuten The Franchise King, Joel Libava, joka kertoo juttuja fränkkärimaailmasta.

Ja Tässä Myymimyy


Kohtelen kaikkia, jotka tilaavat uutiskirjeeni sisäpiiriläisinä. Tänään on paras mahdollinen päivä. Jos olet jo uutiskirjeeni tilaaja, se johtuu siitä, että seuraava uutiskirjeeni on jo matkalla sinun suuntaasi. Jos taas et vielä ole uutiskirjeeni tilaajana, parhaus tulee siitä, että voit tilata sen, ILMAISEKSI. Easy cheesy.
Haluatko kertoa toimialasi juttuja? Minusta tämä on suurimman osan aikaa erittäin hyvä idea (omine rajoituksineen tietysti).

~ Media Coverage, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.