Ketterä tuotteistusprosessini sopii ohjeeksi minkä tahansa tuotteen tai palvelun nopeaan muotoiluun.
Määritä ansaintamalli, hinnoittelu ja argumentoi asiakashyödyt. Vältä tässä homma laatusanoja, passiiveja ja epämääräisyyksiä. Konkretisoi. Aineellista. Puhu asioista oikeilla nimillä.
Listaa palvelutuotteen reunaehdot, asiakasodotukset, palvelutoiveet ja tarkenna vaatimukset. Hahmottele lopuksi asiakaskokemuksen, eli palvelutuotteen kulku ja toteutus ja tee lopuksi toimintaohje. Testaa.
Ketterä tuotteistusmalli pohjautuu mm. Jari Parantaisen esittämiin tuotteistuksen parhaisiin käytäntöihin.
- Määritä palvelutuotteen kohdeasiakas
- Kuvaa asiakkaan tarve tai ongelma
- Kiteytä palvelutuotteen tavoitteet
- Selvitä onko valmista ratkaisua
- Anna palvelutuotteelle nimi
- Kuvaa asiakkaan hyödyt
- Listaa toimitussisältö
Määritä ansaintamalli, hinnoittelu ja argumentoi asiakashyödyt. Vältä tässä homma laatusanoja, passiiveja ja epämääräisyyksiä. Konkretisoi. Aineellista. Puhu asioista oikeilla nimillä.
Listaa palvelutuotteen reunaehdot, asiakasodotukset, palvelutoiveet ja tarkenna vaatimukset. Hahmottele lopuksi asiakaskokemuksen, eli palvelutuotteen kulku ja toteutus ja tee lopuksi toimintaohje. Testaa.
Ketterä tuotteistusmalli pohjautuu mm. Jari Parantaisen esittämiin tuotteistuksen parhaisiin käytäntöihin.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.