Siirry pääsisältöön

Ajoituksesta myyntiä

Yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista myynnin ajoitukseen liittyvistä lausahduksista kuuluu, "jos asiakas ei osta aika on väärä", on TOTTA.

Tänään oli jälleen yksi niistä päivistä, joka ei alkanutkaan aivan täydellisesti, kaikkea muuta. Jollakin konstilla hommat eivät kuitenkaan menneet aivan mahdottomiksi ja pieniä auringon pilkkuja mahtui matkalle.

Mutta siis itse asiaan. Kulutan puhelinlinjoja aina välillä suhteellisen paljon. Toisinaan tavoitteena ovat tapaamiset, toisinaan vain suhteiden ylläpitäminen. Useasti tapaamisten osalta, siis haalean ja kylmän soittelun kanssa tulee turpiin, useammankin kerran, ja kunnolla.

Olen kuitenkin huomannut, että jos kontaktit ovat oikealla tasolla, että heillä on oikeasti aiheeseen liittyviä haasteita tai hyötyjä saavutettavissa, tapaamiset eivät onnistu läheskään aina, mutta lopulta kyllä...

Ja mihin tämä sitten taas perustuu? Jos kohde on laadullistettu oikein kyse on ainoastaa sittä, koska tarve aktivoituu, koska tarve aktivoituu väistämättä joskus. Ja siis jos tällainen asiakas ei osta kyse on oikeasti vain ajoituksen vääryydestä.

Näin kävi onneksi tänäänkin, kaksi isoa kertaa, eli kärsivällinen yrittäminen myynnissä kannattaa aina, vaikka välillä vituttaisikin. Kyse on vain ajoituksesta.

Tuleeko sinulle jotain ajatuksia mieleen?

Kommentit

  1. Niin ja, jotta itsekin sen muistaa; tapaamiset ovat pieniä kauppoja, sillä niistä 64% johtaa isoon kauppaan.

    Itseasiassa käytännön tasolla tässäkin on aivan samalla tavoin, kuin monissa aiemmissa jutuissa on tullut todettua, suurin työ on pienimmässä asiassa, sillä ensivaiheessa kaivetaan ja lasketaan perustukset.

    Jokaiseen vaiheeseen, katsoipa sitä sitten sinisten tai punaisten, tai myyntiprosessilasien lävitse, 110% peliin, pienet yksityiskohdat kuntoon ja siitä...eikö-vaiko-jooko:-)?

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.