Yksi kaikkien aikojen tunnetuimmista myynnin ajoitukseen liittyvistä lausahduksista kuuluu, "jos asiakas ei osta aika on väärä", on TOTTA.
Tänään oli jälleen yksi niistä päivistä, joka ei alkanutkaan aivan täydellisesti, kaikkea muuta. Jollakin konstilla hommat eivät kuitenkaan menneet aivan mahdottomiksi ja pieniä auringon pilkkuja mahtui matkalle.
Mutta siis itse asiaan. Kulutan puhelinlinjoja aina välillä suhteellisen paljon. Toisinaan tavoitteena ovat tapaamiset, toisinaan vain suhteiden ylläpitäminen. Useasti tapaamisten osalta, siis haalean ja kylmän soittelun kanssa tulee turpiin, useammankin kerran, ja kunnolla.
Olen kuitenkin huomannut, että jos kontaktit ovat oikealla tasolla, että heillä on oikeasti aiheeseen liittyviä haasteita tai hyötyjä saavutettavissa, tapaamiset eivät onnistu läheskään aina, mutta lopulta kyllä...
Ja mihin tämä sitten taas perustuu? Jos kohde on laadullistettu oikein kyse on ainoastaa sittä, koska tarve aktivoituu, koska tarve aktivoituu väistämättä joskus. Ja siis jos tällainen asiakas ei osta kyse on oikeasti vain ajoituksen vääryydestä.
Näin kävi onneksi tänäänkin, kaksi isoa kertaa, eli kärsivällinen yrittäminen myynnissä kannattaa aina, vaikka välillä vituttaisikin. Kyse on vain ajoituksesta.
Tuleeko sinulle jotain ajatuksia mieleen?
Tänään oli jälleen yksi niistä päivistä, joka ei alkanutkaan aivan täydellisesti, kaikkea muuta. Jollakin konstilla hommat eivät kuitenkaan menneet aivan mahdottomiksi ja pieniä auringon pilkkuja mahtui matkalle.
Mutta siis itse asiaan. Kulutan puhelinlinjoja aina välillä suhteellisen paljon. Toisinaan tavoitteena ovat tapaamiset, toisinaan vain suhteiden ylläpitäminen. Useasti tapaamisten osalta, siis haalean ja kylmän soittelun kanssa tulee turpiin, useammankin kerran, ja kunnolla.
Olen kuitenkin huomannut, että jos kontaktit ovat oikealla tasolla, että heillä on oikeasti aiheeseen liittyviä haasteita tai hyötyjä saavutettavissa, tapaamiset eivät onnistu läheskään aina, mutta lopulta kyllä...
Ja mihin tämä sitten taas perustuu? Jos kohde on laadullistettu oikein kyse on ainoastaa sittä, koska tarve aktivoituu, koska tarve aktivoituu väistämättä joskus. Ja siis jos tällainen asiakas ei osta kyse on oikeasti vain ajoituksen vääryydestä.
Näin kävi onneksi tänäänkin, kaksi isoa kertaa, eli kärsivällinen yrittäminen myynnissä kannattaa aina, vaikka välillä vituttaisikin. Kyse on vain ajoituksesta.
Tuleeko sinulle jotain ajatuksia mieleen?
Niin ja, jotta itsekin sen muistaa; tapaamiset ovat pieniä kauppoja, sillä niistä 64% johtaa isoon kauppaan.
VastaaPoistaItseasiassa käytännön tasolla tässäkin on aivan samalla tavoin, kuin monissa aiemmissa jutuissa on tullut todettua, suurin työ on pienimmässä asiassa, sillä ensivaiheessa kaivetaan ja lasketaan perustukset.
Jokaiseen vaiheeseen, katsoipa sitä sitten sinisten tai punaisten, tai myyntiprosessilasien lävitse, 110% peliin, pienet yksityiskohdat kuntoon ja siitä...eikö-vaiko-jooko:-)?