Ripeä tuotteistusprojekti on sanalla sanoen tehokas. Tässä karkea ohjeistus työvaiheineen:
1. Vaihe
2. Vaihe
3. Vaihe
Ripeä tuotteistusprojektimallini perustuu hyvin pitkästi Jari Parantaisen käyttämiin menetelmiin tuotteistuksen läpiviennissä.
1. Vaihe
- Päätä tuotteistusprojektin tavoitteet ja mittarit: Ketterän tuotteistusmallin mukaan
- Kiteytä tuotteen asiakaspalvelulupaus ja hyödyt: Kuvaus ja alustava hinnoittelu
- Luonnostele tuotteen tarina: Esite, flyeri, ja markkinointiviestinnän ydin
- Viimeistele tarina: Kertaa, korjaa, ja kokeile, toteuta esite/esite/web
- Konkretisoi tuotteistus: toteuta aineellistaminen ja paketointi
2. Vaihe
- Luonnostele palvelukonsepti: Palveluprosessin kuvaus ja rajoitteet
- Tarkenna asiakaskokemuksen tulos: Luo laatukriteerit, mittarit ja aikataulut
- Suunnittele formaatti ja viestintä: Varaa projektin resurssit, omistajuus ja tee tarkistuslista
- Dokumentoi asiakaskokemuksen vaiheet: Tuotanto-, työ-, ja toimintaohjeistus, sekä käyttöohjeet
3. Vaihe
- Viimeistele kokonaisuus: Sopimusjuridiikka, myynti-osto-toimitusprosessi, ja koulutusmateriaali
- Kertaa, korjaa ja kouluta: Käy koko projekti lävitse, tee korjaukset ja myy sisälle, sekä kouluta.
Ripeä tuotteistusprojektimallini perustuu hyvin pitkästi Jari Parantaisen käyttämiin menetelmiin tuotteistuksen läpiviennissä.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.