Myynti on päivän lopussa hyvin yksinkertaisesti sanottuna ihmisten auttamista. Myyjän tehtävänä on auttaa ihmisiä löytämään se mitä he haluavat.
Myynnin kymmenen käskyä, (Tessa Stowe)
1. Lopeta tuotteesi myyminen.
Ihmisiä ei kiinnosta tuote, vaan he ovat kiinnostuneita ongelmansa ratkaisusta.
2. Pyri saamaan ensimmäinen EI nopeasti.
Kun asiakas vastaa johonkin EI, voit siirtyä seuraavaan asiakkaaseen, tai tutkia EI:n syitä.
3. Pyri löytämään syys MIKSI, miksi nyt.
Vastaus kysymykseen MIKSI kertoo asiakkaan motivaattoreista myyntiprosessin jatkamiseen.
4. Miksi asiakkaan kannattaisi ostaa minulta.
Sen sijaan, että asiakkaalle annetaan oikeus päättää miksi ostaa minulta, perustellaan miksi ostaa minulta.
5. Löydä asiakkaat ennen kuin kilpailijat löytävät heidät.
Ole kontaktissa vanhoihin asiakkaisiin, ehkä asiakkaisiin ja uusiin asiakkaisiin, jatkuvasti.
6. Yhdistele asiat, mutta pysy etäällä tuotteestasi.
Olet kuunnellut aktiivisesti ja ymmärtänyt asiakkaan ongelman, älä missään nimessä myy tuotettasi kokonaan.
7. Tuota asiakkaalle arvoa, varmista takaisinmaksu
Perustele sijoituksen takaisinmaksu asiakkaan liiketoimintahyötyjen avulla.
8. Myy päättäjille, älä alaisille.
Ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita tuotteesi toiminnallisuuksista eivät ole päättäjiäsi. Päättäjiä kiinnostaa vain se miten voit auttaa heitä tavoitteen saavuttamisessa, heitä ei kiinnosta miten.
9. Lopeta myyminen, älä myy.
Keskity vaikuttamiseen luottamuksen kautta.
10. Rakastu asiakkaaseen
Kauppa on vasta alkusoittoa...
Kymmenen käskyn opetus on, että myyminen kannattaa lopettaa ja kiinnostus kannattaa keskittää mahdollisuuksiin ja kuuntelemiseen. Tärkeintä on perustella miksi sinulta pitäisi ostaa. Mitä nopeammin tämän voi perustella, sitä nopeammin pääset tavoitteeseen.
Myynnin kymmenen käskyä, (Tessa Stowe)
1. Lopeta tuotteesi myyminen.
Ihmisiä ei kiinnosta tuote, vaan he ovat kiinnostuneita ongelmansa ratkaisusta.
2. Pyri saamaan ensimmäinen EI nopeasti.
Kun asiakas vastaa johonkin EI, voit siirtyä seuraavaan asiakkaaseen, tai tutkia EI:n syitä.
3. Pyri löytämään syys MIKSI, miksi nyt.
Vastaus kysymykseen MIKSI kertoo asiakkaan motivaattoreista myyntiprosessin jatkamiseen.
4. Miksi asiakkaan kannattaisi ostaa minulta.
Sen sijaan, että asiakkaalle annetaan oikeus päättää miksi ostaa minulta, perustellaan miksi ostaa minulta.
5. Löydä asiakkaat ennen kuin kilpailijat löytävät heidät.
Ole kontaktissa vanhoihin asiakkaisiin, ehkä asiakkaisiin ja uusiin asiakkaisiin, jatkuvasti.
6. Yhdistele asiat, mutta pysy etäällä tuotteestasi.
Olet kuunnellut aktiivisesti ja ymmärtänyt asiakkaan ongelman, älä missään nimessä myy tuotettasi kokonaan.
7. Tuota asiakkaalle arvoa, varmista takaisinmaksu
Perustele sijoituksen takaisinmaksu asiakkaan liiketoimintahyötyjen avulla.
8. Myy päättäjille, älä alaisille.
Ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita tuotteesi toiminnallisuuksista eivät ole päättäjiäsi. Päättäjiä kiinnostaa vain se miten voit auttaa heitä tavoitteen saavuttamisessa, heitä ei kiinnosta miten.
9. Lopeta myyminen, älä myy.
Keskity vaikuttamiseen luottamuksen kautta.
10. Rakastu asiakkaaseen
Kauppa on vasta alkusoittoa...
Kymmenen käskyn opetus on, että myyminen kannattaa lopettaa ja kiinnostus kannattaa keskittää mahdollisuuksiin ja kuuntelemiseen. Tärkeintä on perustella miksi sinulta pitäisi ostaa. Mitä nopeammin tämän voi perustella, sitä nopeammin pääset tavoitteeseen.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.