Siirry pääsisältöön

Rakastu asiakkaaseen

Myynti on päivän lopussa hyvin yksinkertaisesti sanottuna ihmisten auttamista. Myyjän tehtävänä on auttaa ihmisiä löytämään se mitä he haluavat.

Myynnin kymmenen käskyä, (Tessa Stowe)
1. Lopeta tuotteesi myyminen.
Ihmisiä ei kiinnosta tuote, vaan he ovat kiinnostuneita ongelmansa ratkaisusta.

2. Pyri saamaan ensimmäinen EI nopeasti.
Kun asiakas vastaa johonkin EI, voit siirtyä seuraavaan asiakkaaseen, tai tutkia EI:n syitä.

3. Pyri löytämään syys MIKSI, miksi nyt.
Vastaus kysymykseen MIKSI kertoo asiakkaan motivaattoreista myyntiprosessin jatkamiseen.

4. Miksi asiakkaan kannattaisi ostaa minulta.
Sen sijaan, että asiakkaalle annetaan oikeus päättää miksi ostaa minulta, perustellaan miksi ostaa minulta.

5. Löydä asiakkaat ennen kuin kilpailijat löytävät heidät.
Ole kontaktissa vanhoihin asiakkaisiin, ehkä asiakkaisiin ja uusiin asiakkaisiin, jatkuvasti.

6. Yhdistele asiat, mutta pysy etäällä tuotteestasi.
Olet kuunnellut aktiivisesti ja ymmärtänyt asiakkaan ongelman, älä missään nimessä myy tuotettasi kokonaan.

7. Tuota asiakkaalle arvoa, varmista takaisinmaksu
Perustele sijoituksen takaisinmaksu asiakkaan liiketoimintahyötyjen avulla.

8. Myy päättäjille, älä alaisille.
Ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita tuotteesi toiminnallisuuksista eivät ole päättäjiäsi. Päättäjiä kiinnostaa vain se miten voit auttaa heitä tavoitteen saavuttamisessa, heitä ei kiinnosta miten.

9. Lopeta myyminen, älä myy.
Keskity vaikuttamiseen luottamuksen kautta.

10. Rakastu asiakkaaseen
Kauppa on vasta alkusoittoa...

Kymmenen käskyn opetus on, että myyminen kannattaa lopettaa ja kiinnostus kannattaa keskittää mahdollisuuksiin ja kuuntelemiseen. Tärkeintä on perustella miksi sinulta pitäisi ostaa. Mitä nopeammin tämän voi perustella, sitä nopeammin pääset tavoitteeseen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.