Siirry pääsisältöön

Pintaa syvemmälle

Myyjät, jotka omaksuvat positiivisen ja osaavan asenteen ensisoittoihin ja tapaamisiin havaitsevat sen olevan helpompaa. Tämä johtuu siitä, että lähtökohtaisesti ensisoitot ja tapaamiset ovat vaikeita myyjille ja sille pienelle osalle myyjiä, joilla asenne on kohdallaan, menestyminen ensitoiminnassa on helpompaa.

Myyjän perustavoitteena on aina oltava menestyjien vähemmistöön kuuluminen.

1. Siirrä ajatukset kaupan tekemisestä yhteensopivuuteen.
2. Muutu syöttäjästä auttajaksi, eli keskity ihmiseen tuotteen sijasta.
3. Keskity jokaiseen hetkeen herkästi, älä kiirehdi, älä ajattele lopputavoitetta.
4. Älä jahtaa kohteita. Kohtele jokaista kunnioittavasti ja ole yhdenvertainen heidän kanssaan.
5. Pyri kohtaamaan jokainen kontakti, sen sijaan, että käyt vain lävitse listaasi.
6. Luottamuksen synnyttäminen on aina tärkein tavoite, ei kauppa.
7. Luovu myyntiprosessin aiheuttamasta paineesta.
8. Keskustele ja puhu luontevasti, älä myy.
9. Keskity ymmärtämään ongelma.
10. Pysy pelinavaajana.


Nämä säännöt pätevät niin bisneksessä kuin henkilökohtaisessa elämässäkin, koska suhteet ovat kaikkialla samankaltaisia. Toteuttamalla kaavaa kohtaamisten ja ihmissuhteiden luonne muuttuu pinnallisesta syvällisemmäksi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.