Siirry pääsisältöön

Neuvonantajat ovat timantteja

Hyvät neuvonantajat eivät yleensä maksa mitään, vaikkakin suosituksena on antaa edes jotain palkkioita hyvistä neuvoista. Tämä siitä syystä, että yleensä hyvät neuvot ovat timanttien arvoisia.

  1. Autotallin ovi. Neuvonantajien kanssa voi pallotella omia ajatuksiaan ja he kertovat omia näkemyksiään, jotka voivat vastavuoroisesti saada aikaan uusia näkemyksiä jne.
  2. Verkostot ovat pääomaa. Yleensä parhailla neuvonantajilla on vahva verkosto kaiken taustalla. Verkoston arvoa ei kannata laskea kontaktien määrällä, vaan sillä jos ne sopivat käyttötarkoitukseen.
  3. Uskottavuus ennenkaikkea. Hyvä tiimi, luotettavat ja hyvät neuvonantajat tekevät toiminnasta uskottavaa. Uskottavuutta tarvitaan sekä rahoittajien että kumppaneiden edessä, ja ennenkaikkea asiakkaiden edessä.
  4. Menestyksen mahdollistaja. Monet maailman menestyneimmistä yrittäjistä kertovat neuvonantajien olleen yksi kaikkein merkityksellisimmistä menestyksensä mahdollistajista. On korvaamattoman arvokasta, jos voi keskustella liiketoiminnan tärkeimmistä asioista luottamuksella jonkun kokeneemman kanssa.
Neuvonantajien hankkiminen ja käyttäminen on suositeltavaa, jos haluat menestyä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.