Siirry pääsisältöön

Arvosta asiakkaitasi

Palvelulla on merkitystä. Me tiedämme tämän sisimmässämme ja siitä huolimatta useimmat yritykset tekevät palvelusta jälkihoitoa ja kustannuspaikan itselleen. He sanovat useasti, “Me arvostamme asiakkaitamme” ennalta valmistelluissa 6-8 minuuttisissa esittelypuheissaan.

Palvelulla on ollut aina merkitystä, mutta siitä on tulossa elintärkeä kilpailuetu.

MTA bus on Coruscant

Tämä mielessäni tässä sinulle 9 aloituskohdetta palveluammattitaitosi kehittämiselle.

Paranna muistinmenetyksesi

Jos joku ostaa jotain yritykseltäsi ja on sen jälkeen jostain asiasta uudelleen yhteydessä voisi olla hyvä tietää, että he ovat asiakkaitasi. Vaikka meidän ei pitäisi kohdella ihmisiä eritavoin, olisit hölmö, jollet pidä parhaimmista asiakkaistasi parasta mahdollista huolta.

Muista, että eniten “maksettua rahaa” ei ole aina kriteeri parhaimmalle asiakkaalle. Tiedät kyllä eron. Parantaaksesi tilannetta huolehdi yksinkertaisesti siitä, että kaikki järjestelmät tarvitsevat jonkin nimen, joka saa aikaan jonkinlaisen merkin sille, että asiakas on yrityksellesi toistuva vierailija.

Haluatko venyttää hieman pidemmälle? Muistatko mitä tein viimekerralla ja kysy minulta haluanko lisää samaa tavaraa.

Mieti Viimeistä Silaustasi

Lähes kaikissa yrityksen tapahtumissa on mahdollisuus ylimääräiseen viimeiseen silaukseen. Useimmiten tämä saa aikaan hyvän loppuvaikutelman asiakkaallesi. Mitä voit tehdä? Tämä voi olla yksinkertaista, edullista, tai ilmaista, jos homma hoidetaan oikeaan aikaan siten, että saat aikaan yhteyden asiakkaaseesi. Bostonilaisen tunnetun hotellin Christopher Lynn tiesi, että Jacq ja minä olimme Black Keys:n konsertissa.

Hän juoksi hotellin vastapäiseen ostoskeskukseen ostamaan heidän viimeisimmän CD:nsä ja piilotti sen tyynymme alle odottamaan paluutamme. Tämä oli täydellinen pikku yllätys, joka maksoi noin 10 euroa ja vei parikymmentä minuuttia hänen aikaansa, mutta vahvisti uskollisuuttani ja varmisti sen, että aina kun käyn Bostonissa asun Colonnade-hotellissa. Millaisen ylimääräisen viimeistelysilauksen sinä voit tehdä? Pystytkö piirtämään hymynaamoja kuitteihini? Jo se olisi aika mukavaa.

Viesti Yksinkertaisesti, Selkeästi, ja Usemmiten Usein

Lentoyhtiöt vaikuttavat hallitsevan oikullisuuden taidon, erityisesti viimeaikoina. Olen kokenut enenevän määrän viivästyksiä lennoillani ja olen saanut vastaukseksi jotain sellaista, kuin “odottelemme viimeisiä papereitamme.” Ensinnäkin nyt on vuosi 2012. Käytämmekö oikeasti paljon paperia? Todellakin. Toiseksi, miksi lentoni viivästyy 10-15 minuuttia jonkun paperin takia? Vastaus: tämähän ei oikeasti ole syy viivästykselle.

Ihmiset haluavat tuntea, että heitä pidetään ajantasalla. Tämä parantaa lopputulosta, vaikka yrityksen vastaus olisikin hieman kielteinen. On parempi tietää, että saat pakettisi tänään, kuin sanoa, että “Me jäljitämme sitä, ja emme ole saaneet päivityksiä tilanteelle.” Ole yksinkertainen, selkeä ja tiedota suhteellisen säännöllisesti, (mutta älä liikaa - sillä jos viestit liikaa se vaikuttaa pelokkaalta).

Vähennä Kitkaa Kaikkialla

Useimmat prosessit pohjaavat menneisyyden kokemuksiin ja hyvin harvoin nykytilaan. Prosessit eivät yleensä perustu siihen, “mikä on asiakkaalle parasta.” Jos sinulla on prosessi, joka vaikeuttaa ihmisten sitä, että ihmiset voivat tehdä bisnestä kanssasi, miksi olet yllättynyt siitä, että ihmiset eivät tee bisnestä kanssasi?

Käytäntöjen tarkoitus on mahdollistaa liiketoimintaa ei estää sitä. Käy lävitse kaikki käytänteesi usein päätelläksesi aiheuttavatko ne sinulle tai sinun asiakkaillesi ongelmia. Tulet yllättymään löydöksistäsi. Toisinaan tällaisten kitkaa aiheuttavien asioiden korjaaminen maksaa rahaa, mutta usein korjaaminen voi olla yhtä yksinkertaista, kuin vanhan paperin rypistäminen ja aloittaminen uudesta näkökulmasta. Palkkiot ovat maagisia.

Sano Kiitos

Yrityksillä on ihmeellinen historia kiitoksen sanomiseen liittyen. Toisinaan ne saavat tämän sanottua, mutta jatkavat kiitostaan sanomalla, “Ja minusta olisi hienoa, jos ostaisit myös TÄMÄN tuotteemme!” Toisilla kerroilla he sanovat kiitos ainoastaan silloin, kun he ovat valmiina vetämään sinut uudestaan myyntiprosessiinsa, tai jos he haluavat jotain.

Ota tavaksesi kiittää kontaktejasi ja asiakkaitasi. Tämä on hyvään palvelukokemukseen liittyvä taianomainen salaisuus.

Palvelun Ammattitaito

Palvelun Ammattitaito on osa Human Business -Polkuamme, kokoelma ohjaavia periaatteita ja käytänteitä, joita olemme luoneet kaikeinkokoisten yritysten ammattilaisille - mikroyrityksitä megakonserneihin - jotta voimme auttaa sinua rakentamaan kestävän suhdesuuntatuneen liiketoiminnan. Jos haluat tietää lisää Human Business -Polustamme, suosittelen, että tsekkaat joka viikkoisen uutiskirjeeni, (Ilmaiseksi).

~ 5 Ways To Start Pursuing Service Craftsmanship, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Onko menestykseen oikoteitä?

Suurin osa meistä haluaa rikastua, mutta lähes yhtä moni haluaisi sen tapahtuvan nopeasti. Yleensä ajatellaan, että rikastumiseen vaaditaan joko uutteraa yrittämistä, mullistava idea tai vuosikymmenien suunnitelmallista  säästämistä .  Yhdysvallat ei ole enää ainoa mahdollisuuksien maa, mistä on kiittäminen nykyaikaa ja Internetiä.

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.