Siirry pääsisältöön

Älykkään organisaation tunnusmerkkejä

Mekanistisessa organisaatiossa tavoitteena on kontrolloida operaatioita ja ennakoida muutoksia. Orgaanisessa organisaatiossa tavoitteena on hallittu ja kontrolloitu muutos organisaation ja ympäristön tasapainon kautta. Dynaaminen organisaatio kykenee jatkuvaan innovointiin ja uudistumiseen ja ne käyttävät kaaosta hyväkseen. Sydänmaalakan esittelemä Älykäs organisaatio tarvitsee kaikkia näitä edellämainittuja.

Älykkään organisaation tunnusmerkkejä

1. Sillä on selkeä visio, strategia ja arvot, jotka rohkaisevat jatkuvaan oppimiseen.
2. Henkilöstö on arvokkain resurssi ja ihmisten johtaminen on avainosaamista.
3. Toimintaa kehitetään jatkuvalla palautteella ja prosessien kehittämisellä.
4. Tietoa jaetaan ja tiimien johtaminen on osa käytännön toimintaa.
5. Suorituksen ja osaamisen johtaminen on tehokasta ja toimivaa.
6. Organisaatio johtaa tehokkuutta, oppimista ja hyvinvointia.
7. Organisaatio on muutosvalmis ja uudistumiskykyinen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.