Siirry pääsisältöön

Siltä ostetaan, joka ymmärtää ongelman

Parhaimmat myyjät saavuttavat tavoitteensa suunnitelemalla ja valmistautumalla soittoihin ja tapaamisiin, riittävissä määrin. Nova-malli ehdottaa, että myyntimielialan sijasta asiakasta lähestytään kysymysmielialalla.

Useammin on tärkeämpää ymmärtää kuin suostutella, joka noudattaa Steven Coveyn "The Seven Habits of Highly Successful People" -kirjassaan esittämää viidettä tapaa.


Nova-mallin kysymysten kohdistaminen ja painotus vaihtelee myyjän taidon mukaan. Tutkimukset osoittavat, että kaavion mukainen kysymysten painotus johtaa useammin kauppaan, kuin muut painotukset. Tästä on tietysti myös poikkeuksiakin.


Novan taustalla on ajatus siitä, että ihminen ei osta myyjältä joka ymmärtää tuotteensa vaan ihminen ostaa myyjältä, joka ymmärtää hänen ongelmansa ja ostos tehdään silloin kun ongelman aiheuttama särky ylittää sen arvon.

Nova-kysymykset tarkoittavat; Nykytila-, nykyongelma-, ongelman vaikutus- ja ratkaisun arvo -kysymyksiä, jotka auttavat ymmärtämään ongelman, sekä mahdollistavat sen, että ostaja itse perustelee ostoksensa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.