Siirry pääsisältöön

Myynnin perussäännöstöä


Säästä aina asiakkaalle aikaa tai rahaa.

Wi$e-Guy  Money Roll

TAI Myy asiakkaalle lisää aikaa tai rahaa.



Kutsu asiakkaasi ostamaan. Tarjoa vaihtoehtoa. Varmista ymmärryksesi. Ja varmista lisäoptiot. Muista, että päätös aiheuttaa aina painetta. Kun kysyt kauppaa, kuuntele ja ole hiljaa. Se joka avaa suunsa ensimmäisenä "häviää".

Kerro myyntitarinasi asiakkaallesi aina käyttämällä draaman kaarta apunasi. Ominaisuus. Etu. Hyöty. OEH :). Puhu 99% ajasta asiakkaalle syntyvistä hyödyistä ja loppu jostain muusta.

"...Hyvä XX meidän YY ratkaisee tämän ongelmanne, täyttää ZZ tarpeen ja ehkäisee ÅÅ..."

Mistä sitten tiedät onko ratkaisullasi arvoa asiakkaalle? Jos myisit loma-matkoja kertoisitko lentokoneen ominaisuuksista vai kokemuksista kauniissa kohteessa?

~ Brian Tracy @ NBF Tallinna 29.10.2013

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.