Siirry pääsisältöön

Tekstit

Myynti on ykkönen

Kasvataaksesi liiketoimintaasi tee tästä itsellesi tapa: tee prospektointia viikon jokaisena päivänä kaksi tuntia tästä eteenpäin. Myynti on jokaisen yrityksen ykköstehtävä. Oletko samaa mieltä? Oletko miettinyt myynnin kasvattamista?

Lisää myyntiä?

Myynti tuo ja luo kasvua. Mitä vastaat otsikon kysymykseen? Tarvitseeko yrityksesi lisää myyntiä? Lisää myyntiä? Kestävän kasvun taustalla täytyy aina olla lisää myyntiä. Myynnin kasvattaminen vaatii usein parempia ja laadukkaampia kohdeasiakkaita. Kasvun edellä myynnin prosessi pitää virtaviivaistaa ja yhdistää markkinoinnin prosessiin. Tämä ei tapahdu vain kaaviotasolla vaan sen täytyy näkyä myös tekemisen tasolla. Toimiva ja tehokkas myyntiprosessi ja markkinointiprosessi antavat kestävän kasvun edellytyksiä. Myyntiprosessin monistaminen on avainasia onnistumiselle. Myynti tuo kasvua. Oletko samaa mieltä? Kesäsponsori, Soldeman Oy on nuorekas ja tuore tuulahdus myynnin maailmaan. Tiimiosaamista yksilöosaamisen sijaan. Enemmän tekoja pelkän puheen sijaan. Soldeman pyrkii myymään asikkailleen sitä mitä he haluavat ostaa sen sijaan, että he myisivät sitä mitä on tarjolla. www.soldeman.fi

Välitätkö asiakkaistasi?

Miten välittäminen näkyy sanojen ja tekojen tasolla? Myynti on välittämistä. Myyjän täytyy välittää oman organisaationsa onnistumisesta. Hyvän myyjän täytyy välittää asiakkaansa onnistumisesta. Välittämisen täytyy olla aitoa. Välittäminen vaatii pitkäaikaista sitoutumista suhteen rakentamiseen. Myynnissä ei riitä se, että suhteita luodaan ja rakennetaan yritysten välille. Välittäminen on ihmisten välistä. Vaikka markkinamiehet yrittävät muuta väittääkin, niin jatkossa aivan kuten eilispäivänäkin, myynti tapahtuu ihmisten välillä. Ihmiseltä ihmiselle. Oletko samaa mieltä? Miten tämä näkyy sinun toiminnassasi? www.soldeman.fi

Miten luottamusta voi rakentaa?

Asiakas ostaa silloin, kun hän luottaa. Uskotko, että tämä on totta? Miksi? Myyjän keskeinen tehtävä on luoda luottamuksen ilmapiiriä. Luottamusta ensin itseensä ja sen jälkeen edustamaansa yritykseen. Luottamuksen rakentaminen ei ole nopea prosessi. Luottamuksen rakentaminen vaatii aikaa ja luottamuksen menettäminen on liian helppoa. Maltti on valttia. Luottamuksen rakentaminen on helpointa aloittaa sillä, että on luotettava ja luottaa itse asiakkaaseen. Aitous ja luontevuus on luotettavaa. Osaatko neuvoa miten luottamusta voi rakentaa? Minkälainen merkitys on pukeutumisella ja käytöstavoilla? www.soldeman.fi

Oletko läsnä?

Myynti vaatii läsnäoloa, myynti on läsnäolemista. Tunneäly, herkkyys ja hereilläolo ratkaisevat sen minne myynnin käyrä kaartuu. Nykyisessä ärsykkeiden maailmassa ei ole helppoa olla läsnä. Läsnäoleminen on vaikeaa. Kännykät, tietokoneet, facebookit, twitterit ja snapchatit vievät huomiomme toisaalle. Mikä auttaisi? Onnistuva hyvä myynti vaatii sen, että myyjä on läsnä asiakastilanteessa. Omat tunteet ja tunne-elämän häiriöt täytyy siirtää toisaalle. Tämän tekeminen ei ole helppoa edes parhaimmille ammattilaisille. Mitä sinä käytät apunasi, että olet paremmin läsnä? Tiedätkö mitä huippumyyjä käyttää? www.soldeman.fi

Osataanko teillä kysyä vaikeitakin kysymyksiä?

Kannattaako messuille osallistua? Onko teillä mietitty yrityksen kasvua? Entä millaisia ajatuksia herää kun puhutaan myynnistänne? Mistä kasvu syntyy? Minkälainen on hyvä kohderyhmä? Miksi? Myynti on kysymistä. Myynti on päätöksenteon tukemista ja helpottamista. Avoimet, aidot ja nykytilannetta luotaavat kysymykset ovat hyviä. Tämä ei tarkoita myyntiä itseään vaan myös myynnin tarkoitusta. Ongelmien, haasteiden ja faktojen selvittäminen on helpointa kysymällä kysymyksiä ja kuuntelemalla vastauksia. Minkälaiset kysymykset ovat oikeita? Osataanko teillä kysyä vaikeitakin kysymyksiä? www.soldeman.fi

Osaatko kuunnella?

Onnistuminen myynnissä vaatii sen, että asiakasta kuunnellaan herkällä korvalla ja tarkasti. Oletko miettinyt sitä miten sinä kuuntelet kun joku puhuu sinulle? Kuunteletko vain näennäisesti ja odotat, että pääset kertomaan oman mielipiteesi ja ajatuksesi ääneen? Vai kuunteletko aidosti siten, että reagoit siihen mitä vastapuoli sinulle sanoo? Myynti vaatii herkkyyttä. Kuuntelu on vaikeata. Ihan hyvä on kuitenkin muistaa se, että myyjällä on "kaksi korvaa, kaksi silmää ja yksi suu ja niitä pitää käyttää tässä järjestyksessä". Muistatko sinä kuka sanoi näin? www.soldeman.fi