Meidät on useimmiten opetettu esittelemään tuotettamme asiakkaalle. Tästä syystä aloitamme aina keskustelun puhumalla ratkaisustamme ja siitä mitä meidän pitää myydä.
Usein myös valitettavasti lopetamme keskustelun sillä. Toinen vaihtoehto lähestyy tarjoamaa ja myyntiä ongelmien kautta. Tarjottava tuote käännetään asiakkaan ongelmien kautta ratkaisuksi.
Aloita ongelmilla. Keskustele niistä, älä ratkaisusta. Lopeta ongelmilla, ja anna asiakkaan päätellä ratkaisu.
Ei helppoa, mutta sitäkin toimivampaa ja palkitsevampaa.
Usein myös valitettavasti lopetamme keskustelun sillä. Toinen vaihtoehto lähestyy tarjoamaa ja myyntiä ongelmien kautta. Tarjottava tuote käännetään asiakkaan ongelmien kautta ratkaisuksi.
Aloita ongelmilla. Keskustele niistä, älä ratkaisusta. Lopeta ongelmilla, ja anna asiakkaan päätellä ratkaisu.
Ei helppoa, mutta sitäkin toimivampaa ja palkitsevampaa.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.