Siirry pääsisältöön
Tarkista tunteet ovella. Hyvät myyjät eivät vie tunteitaan kokoushuoneeseen. Ongelmat kotona, työkavereiden kanssa, tai vain huono päivä saavat aikaan huonoja päätöksiä.

Myynnissä on tarkoitus olla positiivinen, erityisesti kun pöydän toisella puolella istuu pontetiaalinen tai jo ostava asiakas. Kun peli alkaa, omat tunteet on siirrettävä taustalle, sillä vain suorituskyvyllä on merkitystä. Myynti on kuin näytelmä, jossa roolihahmo valtaa esiintymislavan ja tekee suorituksensa loppuun asti, kunnes esirippu laskeutuu.

Käytännössä tämä amerikkalaisen myyjän stereotypiä ei tarkoita sitä, että hyvä myyjä luopuu persoonastaan, tai muuttuu myyntitilanteessa toiseksi, kuin mitä on. Tämä tarkoittaa sitä, että huonot tunteet ja negatiivinen energia häivytetään näkyvistä.

Hyvä myyjä on kuin menestyvä pokerinpelaaja, sillä erotuksella, että tässä pelissä ei ole häviäjiä vaikka voitot ovatkin isoja.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.