Siirry pääsisältöön

Mikään ei ole itsestään selvää


Jäin miettimään niitä asioita, joista haluaisin sinulle kertoa. Niitä on aika paljon. Yleensä ne liittyvät tekemisen kehittämiseen ja myyntiin.


Samalla tässä näitä juttuja miettiessäni päädyin lukemaan Kaija Pitkäniemen koskettavaa blogikirjoitusta välitilinpäätöksestä ja läsnäelosta


Mietin osaisinko itse kertoa sinulle siitä, että me tarvitsemme ylä ja alamäkiä erottaaksemme ne oikeasti arvokkaat asiat ja hetket toisistaan. En edes yritä. En tänään.

Ota kuppi kahvia. Laita villasukat jalkaasi. Sulje ovi. Sulje silmäsi. Rauhoita itsellesi ihan ikioma pieni hetki ja pysähdy. Sinulla on vain tämä hetki.
Totuus on se, ettei ole mitään muuta hetkeä kuin tämä hetki! Eilinen meni jo ja huomisesta ei kukaan tiedä. Tavoitteita on hyvä olla, koska ne saavat meidät toimimaan. Kun tavoite on saavutettu, on syytä iloita saavutuksestaan ja pysähtyä hetkeksi. Useimmiten itse matka ylä- ja alamäkinen on kaikkein antoisin, ei päämäärä.
Lue Kaijan loistava kirjoitus kokonaisuudessaan hänen blogistaan >>>

Me? Me näemme jälleen ensiviikolla. I hope. Tsemppiä!

Pasi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.