Siirry pääsisältöön

Tekstit

Digitaalinen kosketuksesi

Puudutage, tarkoittaa "kosketusta" Eestiksi. Minun tapauksessani, kun puhun kosketuksesta, puhun sinun ja jonkun toisen välisestä kanssakäymisestä. Jos puhuisin Disneyn Totuuden Hetkestä ("se hetki, jolloin vieras on kontaktissa mihin tahansa palveluketjumme osaan ja saa jonkun kokemuksen, hyvän tai pahan"), se olisi aivan samankaltaista, kuin se mitä minä tarkoitan sillä kun sanon kosketus. Yksi esimerkki siitä hetkestä, jolloin sinun liiketoiminnassasi on kosketusta, voisi olla laskutusprosessisi. Jokunen hetki takaperin minua laskutti yhden pikkuyrityksen omistaja. Hän laittoi laskun maksuehdoksi "heti". Kun kirjauduin seitsemän tuntia laskun vastaanottamisen jälkeen verkkopankkiini, oli jo seuraava päivä. Tämä johti siihen, että laskuni kohdalla luki lihavoiduilla punaisilla digitaalikirjaimilla, "MYÖHÄSSÄ".

Etsitkö ovea?

Useimmat meistä kuluttavat suurimman osan ajastaan puhuen, valittaen tai ollen suuttuneena elämämme suljetuille oville, emme näe avoimia ovia. Les Brown, legendaarinen ihmisen potentiaalin asiantuntija kertoo, että kokeilumme ja pettymyksemme voivat viedä meidät löytämisen ja suuruuden oville. Tässä hänen tiivis ohjeensa: 1. Ole kiitollinen  On helppoa ajatella niitä asioita, joita sinulta puuttuu ja olla välittämättä niistä asioista, joita sinulla jo on.

Matka menestykseen

Kun myynnin perussuunnittelu on tehty huolella, ennen hommien aloittamista, on syytä tarkistaa, että halut ja himot ovat myyntimatkalla mukana. Tavoitteiden saavuttaminen vaatii sen, että niiden eteen vaadittavan tekemisen yhteydessä tunnetaan mieluummin erittäin paljon intohimoa, kuin vain hieman.

Löydä menestyksesi avain

Löytyvätkö liiketoimintasi avaimet parempaan liiketoimintasi määrittelyyn avomereltä? Vietin juuri joitakin päiviä Texasin lahden rannikolla, (juttu paikasta, jossa olimme seuraa myöhemmin). Jos olet sellainen, kuin minä, et varmaan taida tietää, että Texasilla on lähes 1000km rantaviivaa, josta löytyy kaikkia kuviteltavia ansainnan lähteitä, jotka liittyvät tähän. Jollet ole koskaan ajatellut merestä voi saada elantonsa mm. seuraavilla tavoilla:

Tarvitsetko älykkäämpiä asiakkaita?

Ensimmäisenä ja viimeisenä myyjän tehtävänä on työskennellä ennaltaluodun suunnitelman pohjalta määritettyjen tavoitteiden saavuttamiseksi. Tavoitteet ovat yleensä rahaan sidottuja mittareita joko jollekin tietylle tuote- tai asiakasalueelle, segmentille tai jopa yksittäisille asiakkuuksille.

Onko yrittäminen rohkeiden yksinoikeus?

Siirtyminen vieraalle työskentelystä oman yrityksen pyörittämiseen on riskialtista muttei ehkä aina vaadikaan tietyt ominaisuudet täyttävää superluonnetta. Puhutaan yrittäjäluonteesta ; riskinottajasta ja haasteita rakastavasta puurtajasta. Tämä mielikuva esti itseäni vuosia aloittamasta yrittämisen. En saa riskeistä mielihyvää vaan puhdasta stressiä, joka vie yöunet ja energian kun ajatukset pyörivät uusien asioiden ympärillä.

Myynnin rakentaminen

Parhaimpia myyjiä yhdistää se, että he kokevat myymisen lähes pelinkaltaiseksi tilanteeksi, jossa itse pelaaminen ja suhteen rakentaminen on maalia eli kauppaa tärkeämpää. Tämä tarkoittaa sitä, että huippumyyjä kiertelee asiakaskäynnin kuluessa asiakasta, kuin saalistaan koko ajan, kuitenkaan mainitsematta myymistä ääneen. Onnistuneessa tilanteessa molemmat osapuolet noudattavat prosessiaan täydellisesti myyjän johtamana. Prosessin jokainen ennalta valmisteltu ja määritelty askel on otettava, ennen varsinaisen kaupan sulkemista ja saamista.Itse prosessi ei ole välttämätön tai olennainen osa peliä, vaan tieto siitä missä järjestyksessä askeleet on otettava ja itse luottamus siihen, että niiden läpivienti onnistuu. Myynti on rakentamisen kaltaista, eli jokainen vaihe toimii seuraavan vaiheen rakennusalustana. -  Lou Imbriano, Winning the customer  -