Siirry pääsisältöön

Digitaalinen kosketuksesi

Kosketuksellasi on väliä.
Puudutage, tarkoittaa "kosketusta" Eestiksi.

Minun tapauksessani, kun puhun kosketuksesta, puhun sinun ja jonkun toisen välisestä kanssakäymisestä. Jos puhuisin Disneyn Totuuden Hetkestä ("se hetki, jolloin vieras on kontaktissa mihin tahansa palveluketjumme osaan ja saa jonkun kokemuksen, hyvän tai pahan"), se olisi aivan samankaltaista, kuin se mitä minä tarkoitan sillä kun sanon kosketus.

Yksi esimerkki siitä hetkestä, jolloin sinun liiketoiminnassasi on kosketusta, voisi olla laskutusprosessisi. Jokunen hetki takaperin minua laskutti yhden pikkuyrityksen omistaja. Hän laittoi laskun maksuehdoksi "heti". Kun kirjauduin seitsemän tuntia laskun vastaanottamisen jälkeen verkkopankkiini, oli jo seuraava päivä. Tämä johti siihen, että laskuni kohdalla luki lihavoiduilla punaisilla digitaalikirjaimilla, "MYÖHÄSSÄ".

Miltä luulet minusta tuntuneen? Tunsin syyllisyyttä, olin hieman nolostunut ja samalla tunsin myös hetkellistä kiukkua. "Wow, olen aika hyvä ja usein ostava asiakkaasi, mutta jos meinaat laittaa minut, "häpeämään" myöhästymismerkinnöilläsi, ehkäpä minun pitäisi ostaa muualta".


Mieti nyt. Tämä kaikki johtui käytetyn laskutusohjelmiston ominaisuudesta ja siitä valinnasta, että laskun maksuehdoksi valittiin nolla päivää. Tämä yksi kosketus voi maksaa jollekin yritykselle tuhansia euroja, (tässä tapauksessa ei maksa, mutta tämä ei ollutkaan pointtini).

DIGITAALISIA KOSKETUKSEN MAHDOLLISUUKSIA ON KAIKKIALLA

Kirjoitan tätä uutiskirjettäni sinulle 14 pisteen fontilla. Oletko koskaan miettinyt miksi? Tämä johtuu siitä, että valtaosa lukijoistani on yli 35 vuotiaita, joka tarkoittaa sitä, että heidän silmänsä ovat luonnollisista syistä johtuen hieman väsyneempiä. Ne lukijoistani, jotka ovat alle 35 vuotiaita, viettävät myöskin hieman keskimääräistä enemmän aikaansa näyttönsä edessä. Jonka lisäksi tämä on minun valintani, jonka ansiosta, "kosketukseni" fonttikoon kautta on mukavampi lukea.

Haluatko tietää toisen yksinkertaisen kosketuksen tässä uutiskirjeessäni? Käytän minimimäärän HTML-muotoilua. Tämä viestini on niin lähellä raakatekstiä, kuin mahdollista, ilman, että pakotat sähköpostiohjelmasi ottamaan vastaan vain pelkkää tekstiä. Miksikö? Koska haluan uutiskirjeeni olevan mahdollisimman henkilökohtainen. Huomaatko mitä merkitystä tällä on meidän väliselle kanssakäymiselle?

Missä ovat kaikki kosketuspisteet? Vihje: mene verkkosivullesi samantein ja katso sitä niinkuin asiakkaasi saattaa sitä katsoa. Löydätkö sen mitä haluat? Onko se todella helppoa? Autatko minua ratkaisemaan ongelmani ja täytätkö tarpeeni/haluni, vai yritätkö vain myydä? Lyön vetoa, että voit listata kuusi tai seitsemän kohtaa sivustokokemuksestasi, joissa voit parantaa miettimällä kosketustasi.

TÄMÄ EI OLE "KÄYTTÖKOKEMUSTA"

Sanoilla on merkitystä. Yritämme helpottaa positiivisten tunteiden syntymistä puolestasi. Kaikella on merkitystä tässä kosketuksesi paratamisen polulla. Esimerkkinä avatarit.

Katso minun Twitter avatartani, ( http://twitter.com/chrisbrogan ) . Näet ihmisen naaman. Voit päätellä joitakin asioita tuosta naamasta. Nyt katso kaverisin Guy Kawasakin avatarta, ( http://twitter.com/guykawasaki ) . Hänen kasvojansa peitää perhonen, joka on hänen kirjansa kannessa,  His face is hidden by the butterfly that is on the cover of his book, lumoavaa. Voit nähdä hänen hymyilevät silmänsä, mutta hän hakee silti kontaktipintaa kirjaansa. (Guy on kaverini. En tarkoita, että hän olisi väärässä).

Kumpikaan tapa ei ole oikein tai väärin. Molemmat ovat parempia, kuin logo, (vaikkakin Guyn versio on melkein, kuin logo). Molemmat ovat valintoja ja valinta kuvastaa kosketusta. Kyseessä on pieni yksityiskohta, joka kuitenkin antaa sinulle jonkin vaikutelman.

Tunteet. Me olemme täällä tunteaksemme jotain, emme saadaksemme käyttäjäkokemuksia. Kosketuksessa on kyse tunteistamme. Kosketus ja tunteet ja tämä pehmeä höttö on olennainen osa ihmisbisnestä ja osa sitä, miten sinä voit parantaa yrityksiäsi digitaalisissa kanavissa.

MYYNTI ON MYÖS KOSKETUSTA

Ystäväni Anthony Iannarino sanoo myymisen olevan hyvin paljon arvon tuottamista ennen sen talteenkeräystä. Tämäkin on kosketuspohjainen valinta. Anthony (ja minä) tykkäämme luoda todella runsaasti käyttökelpoista materiaalia, jota sitten jaamme ilman koukuja. Me molemmat jaamme yli 90% kaikesta mitä teemme veloituksetta, koska uskomme, että nämä kosketukset johtavat parempaan lopputulemaan, joista osa on myyntiä.

Kun myyn Blog Topics: The Master Class -valmennustani yksi taktiikkani on hassutella sillä, että myyn tätä, tai ainakin sillä MITEN myyn sitä. Rakennan myyntiäni myöskin lisäämällä sitä näihin uutiskirjeisiini, niinkuin nyt. Tämä on valinta kosketukselleni. Tämä on erittäin pehmeätä myymistä. Jos haluat oppia enemmän, sinun tarvitsee ainoastaan klikata linkkistä. Jos ei kiinnosta? Luet eteenpäin. Pehmeätä...pehmomyyntiä.

Koskettamista kannattaa harjoitella, sitä kannattaa miettiä ja siitä kannattaa luoda pakkomielteesi. Tämä on osa käsityöläisyyttä, joka on osa Ihmisbisneksen Polkua.

Siis mitä? Niin, tämä on jotain, josta tulet oppimaan seuraavien viikkojen/kuukausien/vuosien kuluessa pajon lisää.

Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia digitaaliseesta kosketuksesta? Mikä erottuu joukosta? Missä jutuissa haluaisit itse parantaa omia kykyjäsi? Näetkö tästä jotain hyötyä, vai olenko hukannut sinut, "wow, tämä on liian pehmoa" -vyöhykkeelle?`

Ihmiset kysyvät minulta usein miksi minulla ei ole "JAA" tai "SIVUILLENI" nappeja tässä uutiskirjeessäni. Vastaukseni on: Minulla on yksi tavoite. Jos tykkäät tästä paljon ja tämä on sinulle hyödyllinen haluan, että lähetät tämän eteenpäin yhdelle tai kahdelle kaverillesi, (tai viidelle). Tavoitteeni on kasvattaa yhteisöämme valikoidusti ja minä olen valinnut SINUT auttamaan tässä. On aivan liian helppo klikata jaa, tykkää, tai +1. Tämä minun tapani vaatii, että sinä todella haluat jakaa tämän jutun. Jos et halua? Olen iloinen, että SINÄ olet täällä. :)

--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States             (978) 378-0705      

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.