Siirry pääsisältöön

Näin asiakkaasi ostaa sinulta enemmän

Erään kerran Oslossa löysin itseni seisoskelemassa jonkun nimettömän kaupan edessä, joka oli itseasiassa aika lähellä sitä paikkaa missä Nobelitkin jaetaan. (Kuulostaapa hyvältä avaukselta?)

Minulla on kuumaa sitruunavettä kahvin tai teen sijasta. Entä sinulla?

Tämä äsken mainitsemani kauppa siis myi kaikenlaista turistitavaraa: peikoista Norjan lippuihin ja viikinkikypäriin. Taskuni olivat pullollaan Kruunuja (siis Norja-rahaa) ja minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, mikä niiden oikea arvo ja vaihtokurssi oli, joten minulta olisi voinut vallan veloittaa enemmän kuin kohtuullista, sillä etsiskelin jotain tuliaisia lapsilleni.

Flower shop

Tästä pääsenkin siihen ihmeelliseen juttuuni. Kukaan ei tullut palvelemaan minua. Henkilökunta pysytteli visusti tiskinsä takana. Joten, jatkoin matkaani ja ostin jotain sälää jostain nimettömästä lentokenttäkaupasta, joka luonnollisesti on juuri niin helposti muistiinpainuva, kuin olettaa saattaa.
Tässä siis se miten tämä liittyy sinun juttuihisi.

JALKAKÄYTÄVÄ, NÄYTEIKKUNA JA TAKAHUONE

Yritykselläsi (vaikka sinä itse olisitkin yrityksesi kokonaisuudessaan), on tiettyjä "paikkoja" ja kohtia, joissa se kohtaa asiakkaansa ja mahdollisuutensa. Konkreettisessa ja kosketettavassa maailmassa lähimpänä tätä on kaikki se mikä tapahtuu jalkakäytävällä kauppasi edessä.

Joe Sorge kirjoittaa liiduilla kylttinsä AJ Bombers'in eteen, jotta mahdollisimman moni ihminen päätyisi tekemään jotain. Hän luo jalkakäytävälle jotain katsottavaa. Ota kiinni tästä ajatuksestani...

Sinun kaupanedustasi on se paikka, jossa oikeasti teet kauppaasi. Se on siis se paikka, jossa raha vaihtaa omistajansa, jossa katselu muuttuu ostamiseksi. Monet meistä ylistävät Apple-storen muotoilua, mutta se juttu, josta en itse oikeasti pidä on se miten kassat ja rahastusalue on suunniteltu. Tilankäytön kannalta homma on erittäin perusteltua, mutta siinä tilanteessa, että ole "minulla on tämä tässä kädessäni ja haluan maksaa" -tilanteessa asiakkaalle tulee hieman epävarma olo sen suhteen mitä pitäisi tehdä, ja missä.

Takahuone on se paikka, jossa käydään tärkeimmät neuvottelut niin kauppojen kuin kumppanuuksienkin osalta. Kun Will.i.am laittoi hynttyyt yhteen Coca-Cola:n kanssa luodakseen Ekocycle:n, projektin, jonka tavoitteena on liittää kierrätysmuovin käyttöä useisiin muihin tuotteisiin, hän käyttää omaa vetovoimaansa lisäämään kumppanuuksiensa tehoa ja tenhoa. Takahuoneen toimintaa voi tietysti ajatella muistakin kulmista, mutta perusperiaatteena takahuoneessa tapahtuvat asiat ovat "enemmän, kuin pelkkää myyntiä".

MITEN TÄMÄ LIITTYY SINUUN

Sinun jalkakäytäväsi on liitoksissa niiden asioiden lähestyttävyyteen, joita luot verkossa. Entä onko ihmisillä syy katsella kauppaasi? Tietävätkö he mitä edes myyt? Näenkö helposti sen mitä myyt vaikka matkapuhelimellani?

Kaupanedustasi aineellistuu niissä tapahtumissa, joita haluat potentiaalisten asikkaidesi kanssa synnyttää.

Minä myyn kursseja. Aina kun järjestän webinaarin (osa minun jalkakäytävääni), varmistan sen, että ihmiset tietävät mistä he voivat ostoksensa tehdä (kaupanedustani). Sinulla voi oikeasti olla jokin oma tulokulmasi tähän aiheeseen, mutta sinulla on oltava kaikesta huolimatta jokin mekanismi kaupan päättämiseen tai muutoin jätät ihmiset haahuilemaan ja etsimään kassakonettasi.

Takahuoneesi on kumppanuuksissasi ja muissa ei-niin-yksinkertaisissa kanssakäymisissäsi.

Olen ammattipuhuja. Kun päädyimme hinnoittelemaan palvelumme uudestaan, jotta ne tarjoaisivat enemmän joustavuutta erilaisille organisaatioille käytimme prosessia hyödyksemme, jotta pyrtyimme varmistamaan sen, että suhteemme asiakkaisiin ovat aina mahdollisimman hyvässä kunnossa.

Joten kysymykseni sinulle kuuluu: mitä sinun täytyy tehdä toisella tavoin kehittääksesi omaa jalkakäytävääsi paremmaksi? Blogata enemmän? Luoda oma podcast:isi? Tehdä sivustosi ja tuotteidesi löytäminen visuaalisesti helpommaksi? Vietätkö aikaasi Twitterin tai Facebookin jalkakäytävällä?

Miltä sinun liikkeesi edusta näyttää? Rohkaisetko ihmisiä "ostamaan"? (Muista, että "ostaminen" tarkoittaa myös "tee tämä seuraavaksi".) Miten olet rakentanut takahuoneesi?

Tämä jää sinun vastattavaksesi.

Nähdäänhän ensiviikollakin?
--Chris...


Tästä löytyy myös verkkoversio ja ääniversio, jos haluat lukemisen sijaan kuunnella tämän.


Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States             (978) 378-0705    

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.