Siirry pääsisältöön

Viisi käytännön vinkkiä arjen onnistumisiin


Tässä pari käyttökelpoista vinkkiä tukemaan sinua arjen onnistumisissasi. Oikeasti? Oikeasti.

Lego Rob

Tuo omat ideasi rohkeasti esille. Pyri tuomaan ajatuksesi esille oikeaan aikaan. Oikein ajoitettuna ja oikeassa paikassa ajatuksesi voivat löytää tukea yllättäviltäkin tahoilta.

  1. Ole joustava ja tingi tarvittaessa omista vaatimuksistasi, erityisesti hetkellisesti. 
  2. Ole selkeä. Älä käytä ammattisanastoa ja jargonia, paitsi silloin kun on ehdottoman pakko. Puhu Suomea. 
  3. Ole rehellinen ja avoin, sillä tämä synnyttää aitoa luottamusta ja edistää kehitystä. 
  4. Pyri aina siihen, että etsit uusia vaihtoehtoja, näkökulmia ja ratkaisuja. 
  5. Ole kohtelias ja muista puhumisesi ohella aina kuunnella myös toisia.
Hyvä nyrkkisääntö ja muistettava asia on se, että (hyvin) perusteltua ja asiantuntevaa mielipidettä kuunnellaan aina.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.