Siirry pääsisältöön

Viestintä tarvitsee johdon tukea

Mitä laajemmaksi käsitteeksi viestintä organisaatiossa koetaan, ja mitä useampi pitää sitä osana omia vastuitaan ja rooliaan, sitä paremmin organisaatio viestinnässään onnistuu.

Hyvin viestivässä organisaatiossa vähintään seuraavat asiat on syvällisesti mietitty:

1. Viestinnän roolit on laajalti määritelty, myös viestintäyksikön ulkopuolele.

2. Viestintäyksikkö kokee olevansa tärkeä osa liiketoimintaa ja liiketoiminta ymmärtää viestinnän olennaiseksi osakseen.

3. Viestintästrategia on määritelty, dokumentoitu ja jokapäiväisessä käytössä.

4. Viestinnän suunnittelu on osa liiketoiminnan suunnittelua, mutta myös osa jokapäiväistä operatiivista toimintaa.

5. Lisäksi hyvin viestivässä organisaatiossa viestinnän perusasiat, kuten kanavarakenne, viestien laatu ja sidosryhmien analysointi on hyvin hoidettu; viestit jaetaan oikeita kanavia pitkin oikeille kohderyhmille oikeaan aikaan, ja vastaanottajilla on mahdollisuus vuorovaikutukseen.

Onnistuakseen organisaation viestintä tarvitsee johdon aktiivisen tuen.

-VPRO:NKRR:36-

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.