Siirry pääsisältöön

Laadunhallinnan perusteet

Laadunhallinnan periaatteet ja opastukset projektien laadunhallintaan perustuvat kahdeksaan laadunhallinnan periaatteeseen.
  1. Asiakaskeskeisyys
  2. Johtajuus
  3. Henkilöstön osallistuminen
  4. Prosessimainen toimintamalli
  5. Järjestelmällinen johtamistapa
  6. Jatkuva parantamien
  7. Tosiasioihin perustuva päätöksenteko
  8. Molempia osapuolia hyödyttävät suhteet, (toimituksissa)
Näiden yleisten periaatteiden tulisi muodostaa perusta laadunhallintajärjestelmille
Quality management principles

  • customer focus
  • leadership
  • involvement of people
  • process approach
  • system approach to management
  • continual improvement
  • factual approach to decision making
  • mutually beneficial (supplier) relationships

Quality management is no rocket science!

- ISO 9004 - ISO 9001 - ISO 9000 -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.