Siirry pääsisältöön

Panosta näihin asioihin myynnissäsi

Aurinkoista huomenta:) Mitä kuuluu ja miten jaksat? Kiinnostaako myymisen taito, tai toisella tavalla sanottuna myynnin parempi osaaminen sinua? Minua kiinnostaa. Paljon.

Pyramids

Kuuntelin toissapäivänä OmaYritys 2013 -tapahtuman ensimmäisten puheenvuorojen joukossa jostain takarivin tummasta turvallisuudesta Johtajatiimin Tero Niemisen esitystä aiheesta "Puhelintekniikka: Bookkaaminen osana liikeidean myyntiä ja vuoropuhelua, asiakkaan kanssa". Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Puheenvuoro oli mielenkiintoinen. Oikeasti. Ja siitä jäi hyviä asioita mieleen, mutta niistä muista sitten joskus myöhemmin. Yksi keskeisimmistä ajatuksista ja konkreettisista ohjeista liittyi myyntiprosessin hallintaan.

RESEPTISI

  • Mitä enemmän paneudut myynnin pyramidin alaosaan sitä paremmin mahdollinen asiakkaasi sitoutuu (AIKA).
  • Mitä paremmin teet tarvekartoituksen sitä suurempaan keskikauppaan päädyt (SUMMA).
  • Mitä paremmin käyt hyödyt läpi asiakkaan kulmasta sitä parempi on onnistumisprosenttisi (TEHO).
  • Mitä paremmin hallitset vuoropuhelua ja tarkemmin kuuntelet asiakastasi sitä tyytyväisempiä asiakkaasi ovat (+1).

Panosta pyramidin alaosaan ja loppu hoituu kuin itsestään. Vahvalle perustalle on hyvä rakentaa. 



Mietitkö koskaan mitä sinä puhut ja teet oman myyntiprosessisi ulkopuolella? Vietkö sinä itse omaa myyntiprosessiasi eteenpäin, vai viekö sitä asiakkaasi ostoprosessi? Missä kohdassa tuotat asiakkaallesi (lisä)arvoa? K

Kerro ihmeessä ajatuksia, sillä kuulisin mielelläni omia näkemyksiäsi tähän liittyen. Tai jos haluat jakaa tämän eteenpäin omalle tiimillesi, anna mennä. 

Aurinkoa ja myyntimenestystä:)!
+Pasi

Kommentit

Lähetä kommentti

Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.