Aurinkoista huomenta:) Mitä kuuluu ja miten jaksat? Kiinnostaako myymisen taito, tai toisella tavalla sanottuna myynnin parempi osaaminen sinua? Minua kiinnostaa. Paljon.
Kuuntelin toissapäivänä OmaYritys 2013 -tapahtuman ensimmäisten puheenvuorojen joukossa jostain takarivin tummasta turvallisuudesta Johtajatiimin Tero Niemisen esitystä aiheesta "Puhelintekniikka: Bookkaaminen osana liikeidean myyntiä ja vuoropuhelua, asiakkaan kanssa". Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Puheenvuoro oli mielenkiintoinen. Oikeasti. Ja siitä jäi hyviä asioita mieleen, mutta niistä muista sitten joskus myöhemmin. Yksi keskeisimmistä ajatuksista ja konkreettisista ohjeista liittyi myyntiprosessin hallintaan.
Mietitkö koskaan mitä sinä puhut ja teet oman myyntiprosessisi ulkopuolella? Vietkö sinä itse omaa myyntiprosessiasi eteenpäin, vai viekö sitä asiakkaasi ostoprosessi? Missä kohdassa tuotat asiakkaallesi (lisä)arvoa? K
Kerro ihmeessä ajatuksia, sillä kuulisin mielelläni omia näkemyksiäsi tähän liittyen. Tai jos haluat jakaa tämän eteenpäin omalle tiimillesi, anna mennä.
Aurinkoa ja myyntimenestystä:)!
+Pasi
Kuuntelin toissapäivänä OmaYritys 2013 -tapahtuman ensimmäisten puheenvuorojen joukossa jostain takarivin tummasta turvallisuudesta Johtajatiimin Tero Niemisen esitystä aiheesta "Puhelintekniikka: Bookkaaminen osana liikeidean myyntiä ja vuoropuhelua, asiakkaan kanssa". Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Puheenvuoro oli mielenkiintoinen. Oikeasti. Ja siitä jäi hyviä asioita mieleen, mutta niistä muista sitten joskus myöhemmin. Yksi keskeisimmistä ajatuksista ja konkreettisista ohjeista liittyi myyntiprosessin hallintaan.
RESEPTISI
- Mitä enemmän paneudut myynnin pyramidin alaosaan sitä paremmin mahdollinen asiakkaasi sitoutuu (AIKA).
- Mitä paremmin teet tarvekartoituksen sitä suurempaan keskikauppaan päädyt (SUMMA).
- Mitä paremmin käyt hyödyt läpi asiakkaan kulmasta sitä parempi on onnistumisprosenttisi (TEHO).
- Mitä paremmin hallitset vuoropuhelua ja tarkemmin kuuntelet asiakastasi sitä tyytyväisempiä asiakkaasi ovat (+1).
Mietitkö koskaan mitä sinä puhut ja teet oman myyntiprosessisi ulkopuolella? Vietkö sinä itse omaa myyntiprosessiasi eteenpäin, vai viekö sitä asiakkaasi ostoprosessi? Missä kohdassa tuotat asiakkaallesi (lisä)arvoa? K
Kerro ihmeessä ajatuksia, sillä kuulisin mielelläni omia näkemyksiäsi tähän liittyen. Tai jos haluat jakaa tämän eteenpäin omalle tiimillesi, anna mennä.
Aurinkoa ja myyntimenestystä:)!
+Pasi
Kiitos muistilistasta. :)
VastaaPoistaOle hyvä vain :)
VastaaPoista