Siirry pääsisältöön

Kerro asiakkaasi tarina (OK?)


Kun mietit sisältömarkkinointia, asiakashuomion ja kiinnostuksen herättäjänä, kaikki alkaa siitä, että välität hieman isompia tarinoita ikiomalle yhteisöllesi. Yrityksesi koolla ei ole väliä, sillä tämä ei ole niin vaiketa, mitä ensimmäiseksi kuvittelet. Tästä on hyvä aloittaa.

Spring Break 2013
Tässä taannoin osallistuin Bostonin Microsoft Storen avajaisiin. Tapasin Dr. Mark Drapeaun, joka työskentelee Microsoftilla luottoagenttina julkisten innovaatioiden osastolla. Kun hän puhuu ihmisille lavemmalti, esimerkiksi Twitterissä, hän käyttää monia erilaisia teho- ja tenhokeinoja, jotka voivat toimia kaikenmaailman nörttien kanssa. Samalla hän kuitenkin säilyttää aina mielessään oman roolinsa ja huomioi tämän kaikessa sisällössä, jota hän sosiaaliseen mediaan jakaa.

Tämä korostaa Markin monipuolisuutta ja sitä, että hän on yhteisönsä palveluksessa ja, että hänen tarkoituksensa on myös auttaa itse liiketoimintaa menestymään.

Ystäväni Ferg Devins Molson Coors:lta Kanadassaa kirjoittaa Molson in the Community -blogia, jossa tapahtuu aivan samoja asioita. Hän kirjoittaa juttuja, jotka nostavat esille erilaisia lahjoituksia, vaikkapa nyt jalankulkusiltoihin tai naisten seminaareihin liittyen.

Vaikkakin Coors haluaakin selkeästi kertoa osallistumisestaan näihin projekteihin, joka on siis ammattimainen ja kohtelias tapa sanoa "Hei tsekkaa tämä! Me annamme rahaa näihin projekteihin!", tyyppisesti, jolloin viestit puhuttelevat yhteisöllisesti useampia ja ne tuntuvat enemmänkin hyvin kerrotulta tarinalta muihin tärkeisiin yhteisöihin liittyen.

Mutta nytkin kun suosittelen näitä juttuja sinulle (aion siis suositella) muodostat varmasti omanlaisiasi tekosyitä miksi tämä ei ole hyvä juttu. Monilla ihmisillä on esimerkiksi tämän tyyppisiä syitä:

  • Olen liian pieni luodakseni sisältöä yritykselleni.
  • Olen liian kiireinen prospektoimaan sisältömarkkinoinnilla
  • Toimialani on liian tylsä
  • En osaa kirjoittaa (tai minulla on lukihäiriö)
  • Kukaan ei kuitenkaan lue blogiani

Käydäänpä pari näistä lävitse.

OLEN LIIAN PIENI

David ja Daniel Kleban pyörittämävät Maine Beer Company -yhtiötä. Yrityksessä on kaksi työntekijää. En rehellisesti muista kuka tekee mitäkin, mutta toinen näistä on talousjohtaja ja toinen pesee pulloja. Toinen on toimitusjohtaja ja se, joka valmistaa mausteseoksen. Heillä on aikaa. Ainakin vähän. Joten he laittavat YouTube:en videoita ja twiittailevat asiakkaidensa kanssa. Epäilen, että ei ole olemassa liian pientä firmaa näihin hommiin. Luon itse kaiken sisällön omille sivuilleni [chrisbrogan.com], ja yli puolet Human Business Works -yritykseni sisällöistä. Meitä on yhteensä kolme. En suostu uskomaan, että olen liian pieni.

OLEN LIIAN KIIREINEN

Sir Richard Branson pyörittää 400 yritystä ja silti hänellä on aikaa (paljon) bloggaamiselle, twiittaamiselle ja kaikelle muullekin mediapyöritykselle. Hän ei ole kovin aktiivinen Pinterestissä, mutta odotetaan hetki? Annetaan hänelle hieman aikaa.

Jos ajattelet, että sisältömarkkinointi on laaja-alaista myyntiputken rakentamista, silloin sen sanominen ääneen, että olet liian kiireinen luomaan käyttökelpoista sisältöä, jonka avulla voisit luoda enemmän liidejä, on tyhmää. Mitä sellaista olet tekemässä, joka on tärkeämpää, kuin uusien asiakkaiden löytäminen? Jos sisältösi ei suoraan tue uusien liidien louhintaa, rakenna sen sijaan luottamusta, jaa tuotteidesi hyötyjä, opasta ja opeta ostajiasi, jne. vai onko sinulla oikeasti parempaa tekemistä? (Huomaatko mihin tämä johtaa?)

TOIMIALANI ON TYLSÄ

Kuulen tätä jatkuvasti. Sanotaan vaikka, että Max myy kankaita. Ehkä hän myy kankaita, joita käytetään toimistotuoleissa. Sinulle ja minulle tämä voi olla todella tylsää. Ehkäpä tämä ei kuitenkaan ole tylsää sellaiselle, joka ostaa materiaaleja toimistotuolejaan varten. Tai mitä sitten, jos tämä on tylsää.

Max voi helposti keskittyä niihin tarinan elementeihin, jotka eivät ole tylsiä. Koska tässäkin tapauksessa, ehkäpä ostajan tarina on juuri sitä, jossa kirjoitetaan tuotteen laatuun vaikuttavista asioista (ja laadun varmistamiseen), ehkä se on jokin video.

EN OSAA KIRJOITTAA

Tai minulla on lukihäiriö. Sir Richard Bransonilla on lukihäiriö. Hän pärjää. Mutta vaikka kirjoittaminen ei olisikaan vahvin puolesi voit vallan mainiosti käyttää sellaisia palveluita, kuin Pinterest tai Instagram apunasi, vaikka näyttääksesi oman yrityksesi toisen puolen, tai omien projektiesi, tai jotain. Nordstrom teki näin. Ehkä sinulla on ikioma Brooklyn Bowl ja haluat näyttää muille omaa mestaasi, ja kaikkea sitä hauskaa mitä siellä voi tehdä. Huomaatko miten tämä voisi toimia?

Niin, ja unohda YouTube. (Nyt kiusaan sinua. Et voi edes aloittaa YouTube:n unohtamista, mutta kerron tästä joskus toiste, sopiiko?) Tai voit julkaista oman podcastisi.

KUKAAN EI LUE BLOGIANI

Tämä voi johtua pelkästään siitä, että et kirjoita juttujasi ostajallesi, vai kirjoitatko? Kirjoitat juttuja itsellesi. Se mikä tekee sivustostasi arvokkaan mahdolliselle asiakkaallesi on juuri se mistä kirjoitan juuri nyt.

Sinun roolisi on kirjoittaa heille tuottaaksesi heille sisältöä, joka on heille arvokasta.

Jos olet kenkäkauppias autat ehkä ihmisiä huomaamaan viimeisimpiä trendejä, tai autat heitä huoltamaan nahkakenkiään paremmin, jotta ne kestäisivät pidempään. Tämä on haasteesi.

Toinen vaihtoehtoinen polku on se, että joudut prospektoimaan mahdollisia asiakkaitasi aivan kuten normaalistikin tekisit. Kukaan ei ole sanonut, että sinun pitäisi lopettaa asiakkaiden perinteinen metsästys (referenssien etsiminen, mainostaminen, ilmaisten näytteiden jakaminen, suoramarkkinointi jne.). Uusi digitaalinen maailma ei poista perinteisten keinojen käyttöä valikoimastasi. Sen sijaan se mitä sinä voit nyt tehdä, jota et aiemmin tehnyt, on se, että kutsut ihmiset takaisin lukemaan juttujasi ja katsomaan materiaalejasi, joita olet heille omalle sivustollesi luonut. Ja tästä eteenpäin voit ehkä saada mahdollisuuden myytä tuotettasi tai palveluasi. Tämä on toinen myyntitapasi, tai toinen palvelukanavasi, tai molempia.

Tässä on mahdollisuutesi. Aiotko hyödyntää tätä? Aiotko kertoa asiakkaasi tarinoita? Mistä kirjoitat sivustollasi juuri nyt? Missä sinun sivustosi on? Laita linkki kommenttina:)

~ Tell Your Buyers Story, Chris Brogan ~

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.