Siirry pääsisältöön

20 sekuntia rohkeutta

20 Seconds of Courage by Darren Hardy


Rohkeus on yliarvostettua. Tai ainakin yliarvioitua. Sinun ei tarvitse elää rohkeasti. Itseasiassa voit olla pelkuri 99.9305556% ajastasi (jos ollaan tarkkoja).



Sinun tarvitsee olla rohkea vain 20 sekuntia kerrallaan. Nämä kaksikymmentä sekuntia ovat silloin kun...


  • ...nostat puhelimen soittaaksesi “unelma-asiakkaallesi” tai kohteellesi.
  • ...näet unelma-asiakkaasi kävelevän ovesta verkostoitumistilaisuudessa.
  • ...kävelet tuntemattomien ihmisten seuraan ja esittelet itsesi heille ensikerran.
  • ...ilmoittaudut vapaaehtoiseksi nousemaan lavalle.
  • ...mietit hyppääväsi jääkylmään veteen.
  • ...kinastelet puolisosi kanssa ja päätät antaa periksi.
  • ...olet pettynyt ja päätät antaa asioiden olla niinkuin ne ovat.
  • ...tiedät, että on aika antaa jonkun jatkaa omaa elämäänsä toisaalla.
  • ...sinun pitää sanoa “ei” vaikka se tekeekin sinusta vähemmän suositun.
  • ...valmistaudut hyppäämään ulos lentokoneesta.


Jokainen näistä tilanteista vaatii vain kaksikymmentä sekuntia oikeaa rehellistä rohkeutta, enimmillään. Kun nämä 20 sekuntia ovat menneet homma muuttuu helpommaksi.

”Rohkeus ei ole vain yksi hyveistäsi vaan se on kaikkien muiden hyveiden testipiste.” —C.S. Lewis

Pelko on harhaa. Harhat muodostuvat ainoastaan silloin, kun todellisuus ei ole näkyvissä. Kun todellisuus astuu kuvaan harhat häviävät. Pelko syntyy enimmäkseen jonkin kokemuksen odottamisesta ei kokemuksesta itsestään.
Otetaanpa esimerkiksi lentokoneesta hyppääminen.
Seymour Epstein Massachusettsin yliopistosta teki tutkimksen, jossa laskuvarjohyppäyksen ensikertalaisille asennettiin sykemittarit. Hänen tutkimuksestaan kävi ilmi, että koehenkilöiden syke nousi nousemistaan siihen hetkeen asti kunnes he hyppäsivät ulos koneesta. Hyppäyshetken jälkeen heidän sykkeensä laski dramaattisesti.
Kaikkein stressaavin osa heidän kokemustaan oli se harha, tai odotuksen tunne, joka syntyi ennen varsinaista tapahtumaa. Kun tapahtuma aineellistui todeksi (hyppy ja vapaapudotus) pelko hävisi.

Katso loistava 47 sekunnin klippi We Bought a Zoo kuukauden kansikuvahahmolta Matt Damonilta klikkaamalla tästä.

Eli mitä sinun pitäisi tehdä silloin kun tömähdät pelon muuriisi?
Tee näin: Lopeta ajattelu, sulje silmäsi, pidätä hengitystäsi (jos tarvetta) ja tee se mitä vasten jokainen solu ruumiissasi taistelee - ANNA PALAA! Pääset läpi pelon muuristasi alle 20 sekunnissa.
Mitä tapahtuisi jos tekisit jotain sinua pelottavaa kolme kertaa päivässä, joka päivä? Kuvittele miten paljon tämä parantaisi menestymisesi mahdollisuuksia, elämäntapaasi ja näkyvyyttäsi markkinoilla. Mieti mitä läpimurtoja voisit tämän avulla saavuttaa.
Voit vallanmainiosti olla pelkuri 99.9305556% ajasta - rikas ja menestynyt pelkuri!

Laskukaava: 20 sekunttia rohkeutta X 3 kertaa päivässä = 60 sekunttia.60 sekunttia jaettuna 86,400 sekunttia päivässä = 99.9305556%.

Mitä sinä meinaat tehdä 20 rohkeuden sekunnillasi tänään? Kerro ajatuksiasi kommenteissa.

20 Seconds of Courage by Darren Hardy

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.