Siirry pääsisältöön

Positiivisuus lähtökohtana

Negatiivisia tunteita syntyy kaikilla, kaiken aikaa. Niiden käsittely on hyvin henkilökohtaista, mutta samalla inhimmillistä. Ongelmia ja negatiivisia tunteita voi kohdata esimerkiksi seuraavan neljän tavan avulla:

1. Jos emme pysty muuttamaan ulkoista tilannetta, pystymme muuttamaan omaa suhtautumistamme siihen.
2. Voimme murehtia asiaa ammattimaisesti, eli siivoamme kalenterista tilaa tarkoituksella murehtimiselle.
3. Ongelman voi ulkoistaa ystävälle, jolloin sen kertomalla, se asettuu oikeisiin mittasuhteisiin.
4. Otamme vastuun omista negatiivista tunteistamme, kohtaamme ne ja hyväksymme ne.

Negatiivisten asioiden kohtaamista ja niiden ylittämistä voi parantaa vahvistamalla myönteisiä tunteita. Myönteisyyden ylläpito merkitsee aktiivista ponnistelua asioiden kanssa.

Positiivisuus on kaiken lähtökohta. Onnellisuus tarttuu ja kertautuu.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.