Siirry pääsisältöön

Uusia mahdollisuuksia kilpailijoille

Kun yritys ei menesty ja onnistu, syynä on useimmiten se, että yritys toimii eri markkinoilla, kuin alunperin oli tarkoitus. Yrityksen on varauduttava muutokseen.

Varautumisella tarkoitetaan kyvykkyyttä niukkojen resurssien uudelleen kohdentamiseen sen mukaan kuin markkina elää ja muuttuu. Toiminnot täytyy organisoida sitä silmälläpitäen, että voidaan hyödyntää odottamattomia ja aiemmin havaitsemattomia markkinoita.

Yrityksen pitää jäljittää järjestelmällisesti odottamattomia onnistumisia ja epäonnistumisia ja näihin pitää suhtautua mahdollisuuksina. Yllättävällä markkina-alueella ilmenevä odottamaton kiinnostus voi olla merkki mahdollisuudesta, joka kannattaa selvittää.

Tärkeintä on katsella ja kuunnella markkinoita, eli asiakkaita ja omaa henkilökuntaa herkällä korvalla. Tämän velvollisuuden laiminlyönti tarjoaa arvokkaita uusia mahdollisuuksia kilpailijoille.

Yrityksille maksetaan asiakkaiden tarpeiden tyydyttämisestä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.