Siirry pääsisältöön

Mitä tuote tekee asiakkaalle

David Ricardon sanotaan sanoneen, "Voittoa ei tehdä erottavan älykkyyden vaan erottavan tyhmyyden avulla".

Strategiat eivät toimi siksi, että ne ovat nokkelia, vaan siksi, etteivät useimmat palveluiden toimittajat ajattele asioita. Strategiat toimivat juuri siksi, että ne ovat niin "ilmeisiä".

Kilpajuoksun voittaa aina se yritys joka kysyy mitä asiakas oikeasti haluaa ostaa. Asiakas ei osta tuotetta, vaan sitä, mitä tuote tekee asiakkaalle. Markkinoinnin alkeet lähtevät asiakkaan hyödystä, siitä mitä asiakas ostaa, hänen todellisuudestaan ja arvoistaan.

Jokainen, joka haluaa käyttää markkinointia strategiansa perustana, nousee todennäköisesti nopeasti ja miltei riskittömästi toimialansa ja markkinoidensa johtoon.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.