Useimmiten valtaosa yrittäjistä keskittyy tuotteisiin ja ratkaisuihinsa markkinoinnin sijasta. Tämän lisäksi useimmat puhuvat muutoksesta, mutta se jää 90%:sti puheasteelle, toiminnan sijasta.
Markkinointi on mahdollistaja - ja kukaan ei ole oman onnensa seppä.
Yrittäjällä on harvoin näkemystä tai aikaa markkinoinnille, saati myynnille, muilta tärkeiltä tehtäviltään. Tällöin viisain ja oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu on hankkia itselleen oikea käsi tekemään "sen" ja kertomaan "mitä pitää tehdä". Tällöin yrittäjän velvollisuudeksi jää toiminta, tai toiminnan valvonta.
Miksi tätä ei sitten tehdä aina? Yrittäjän mieli on ihmeellinen. Sen sijaan, että kasvuun sitouduttaisiin ja ymmärrettäisiin oma rajallisuus, useasti ajatellaan, että "minun täytyy tehdä enemmän...". Oikein ja väärin! Lupaa itsellesi tehdä joka kuukausi vähän enemmän, mutta sijoita ja käytä samalla rahaa siihen, että sinun ei tarvitse tehdä kaikke itse.
Markkinoinnin tehtävä on tehdä myynti tarpeettomaksi.
Myynnin tehtävä on tehdä markkinointi tarpeettomaksi...
Markkinointi on mahdollistaja - ja kukaan ei ole oman onnensa seppä.
Yrittäjällä on harvoin näkemystä tai aikaa markkinoinnille, saati myynnille, muilta tärkeiltä tehtäviltään. Tällöin viisain ja oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu on hankkia itselleen oikea käsi tekemään "sen" ja kertomaan "mitä pitää tehdä". Tällöin yrittäjän velvollisuudeksi jää toiminta, tai toiminnan valvonta.
Miksi tätä ei sitten tehdä aina? Yrittäjän mieli on ihmeellinen. Sen sijaan, että kasvuun sitouduttaisiin ja ymmärrettäisiin oma rajallisuus, useasti ajatellaan, että "minun täytyy tehdä enemmän...". Oikein ja väärin! Lupaa itsellesi tehdä joka kuukausi vähän enemmän, mutta sijoita ja käytä samalla rahaa siihen, että sinun ei tarvitse tehdä kaikke itse.
Markkinoinnin tehtävä on tehdä myynti tarpeettomaksi.
Myynnin tehtävä on tehdä markkinointi tarpeettomaksi...
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.