Kaikkia hyviä myyjiä yhdistää yksi asia, he haluavat olla parhaita, he haluavat olla yksilöitä ja he haluavat voittaa, sanoo Mark Palmer. Jos provisio olisi myyjän paras motivaattori niin yritys menestyisi jo nyt paremmin, kuin voisi toivoa.
Hyvä myyjäorganisaatio tarvitsee tähtensä, mutta se ei yksistään riitä, vaan koko joukkue täytyy valmentaa menestymään ja onnistumaan. Kaikkien täytyy saada kokea menestymisen ja onnistumisen hetkiä, ei vain parhaimpien, sillä muutoin organisaatio taantuu sankarisuorittajien varaan.
Tee provisiopalkkauksesta myyntiä ohjaava työkalu. Jos tavoitteena on myydä uusi tuote markkinoille, palkitse sen myymisestä vanhoja paremmin.
Rakenna voittajajoukkuetta. Palkitse tiimiläisiä toistensa tukemisesta, ohjaamisesta ja opastamisesta.
Tee myynnistä koko organisaation juttu. Järjestä kampanjoita ja kilpailuita, joissa koko yritys on mukana, ja joiden avulla kaikki ymmärtävät, että yritys menestyy ja kuolee myyntinsä kautta.
Osallista tiimi tulevaisuuden tekemiseen. Kysy myyntitiimiltä miten kukin motivoituu, mitä kukin kaipaa. Kokeile erilaisia bonuksia ja palkintoja, ja muista, että raha ei todellakaan ole ainut myynnin menestystä tukeva motivaattori.
Muista jatkuvuus ja toisto. Kannustamisen ja palkitsemisen täytyy olla osa tekemisen kulttuuria, jossa pienet, mutta toistuvat asiat muuttuvat harvoin tehtyjä isoja asioita suuremmiksi.
Myynti on menestyvän yrityksen isoin ja kannatavin investointi.
Hyvä myyjäorganisaatio tarvitsee tähtensä, mutta se ei yksistään riitä, vaan koko joukkue täytyy valmentaa menestymään ja onnistumaan. Kaikkien täytyy saada kokea menestymisen ja onnistumisen hetkiä, ei vain parhaimpien, sillä muutoin organisaatio taantuu sankarisuorittajien varaan.
Tee provisiopalkkauksesta myyntiä ohjaava työkalu. Jos tavoitteena on myydä uusi tuote markkinoille, palkitse sen myymisestä vanhoja paremmin.
Rakenna voittajajoukkuetta. Palkitse tiimiläisiä toistensa tukemisesta, ohjaamisesta ja opastamisesta.
Tee myynnistä koko organisaation juttu. Järjestä kampanjoita ja kilpailuita, joissa koko yritys on mukana, ja joiden avulla kaikki ymmärtävät, että yritys menestyy ja kuolee myyntinsä kautta.
Osallista tiimi tulevaisuuden tekemiseen. Kysy myyntitiimiltä miten kukin motivoituu, mitä kukin kaipaa. Kokeile erilaisia bonuksia ja palkintoja, ja muista, että raha ei todellakaan ole ainut myynnin menestystä tukeva motivaattori.
Muista jatkuvuus ja toisto. Kannustamisen ja palkitsemisen täytyy olla osa tekemisen kulttuuria, jossa pienet, mutta toistuvat asiat muuttuvat harvoin tehtyjä isoja asioita suuremmiksi.
Myynti on menestyvän yrityksen isoin ja kannatavin investointi.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.