Siirry pääsisältöön

Hakukoneoptimointia

Tässä on muutamia avainkysymyksiä, joita pitäisi käydä lävitse aina kun puhutaan verkkosivuston suunnitelemisesta tai sivuston hakukoneoptimoinnista:
  1. Mitä web-statistiikan seurantohjelmaa käytette, saako siihen pääsyn? 
  2. Mikä on sivustonne tarkoitus? Mitkä ovat sivustonne tärkeimmät kohderyhmät? 
  3. Mitä verkko-osoitteita teillä on hallinnassanne mainitun lisäksi, (listatkaa kaikki)? 
  4. Mitä olette tähän asti tehneet sivustonne löydettävyyden parantamiseksi, (jos olette tehneet jotain)? 
  5. Listatkaa kolmen suurimman kilpailijanne verkko-osoitteet. Miksi ja millä alueella he ovat kilpailijoitanne?
  6. Mikä on mielestänne teidän tärkein kilpailutekijänne? Miksi asiakkaiden pitäisi ostaa teiltä sen sijaan, että ostaisivat muualta? 
  7. Mitä verkkosivustonne kävijän pitäisi tehdä, mitä haluaisitte hänen tekevän tai mitä hän useimmiten tekee käytyänne sivustollanne? 
  8. Käytättekö sosiaalista mediaa tunnettuuden tai löydettävyyden parantamiseksi (e.g., Twitter, Facebook, Google+)? Jos käytätte niin listatkaa tunnukset. 
  9. Onko vielä jotain muuta joko sivustoonne tai teidän toimintaanne liittyen, joka pitäisi huomioida, tietää tai jota emme ole osanneet tähän mennessä kysyä? 
Näillä kysymyksillä pääsee hyvin alkuun, ja ne voivat vallan mainiosti johtaa vielä parempiin kysymyksiin, tai vastauksiin:)

- SiteProNews -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.