Siirry pääsisältöön

Testauksen viisi vaihetta

Testaamisella pyritään poistamaan mahdolliset määrittely- ja toimintavirheet, varmistetaan ohjelmiston toiminnallinen ja ohjelmallinen laatu, sekä vähennetään riskikohteita. Testauksella pyritään optimoimaan projektin kustannus-hyöty -suhde.

Testausprosessin lähtökohtana on yritystasoinen testistrategia, jossa määritetään tavoitteet, prioriteetit, toimitus- ja keskeytysehdot testauksen vaiheineen, sekä testauksen toimintatavat.

Jokaiselle projektin vaiheelle tehdään yksityiskohtainen testaussuunnitelma, jossa kuvataan vaiheiden sisäiset vastuut, tekijät ja aikataulut, sekä testauksen kohdennusalueet, testiympäristöt ja versioinnit.

* Perustestausprosessi sisältää viisi päävaihetta; suunnittelu, määrittely, suoritus, kirjaus ja testauksen tarkistus
* Testaus voidaan jakaa viiteen päätasoon; hyväksymistestaus, regressiotestaus, happotestaus, pilottitestaus ja käyttöönottotestaus.

Testausprosessi voidaan organisoida osaksi pääprojektia tai sitä varten voidaan perustaa oma testiprojekti, jolle osoitetaan oma testaus- ja kehitysorganisaatio.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.