Siirry pääsisältöön

Keskity asioihin

Kun olet tuomassa jotain uutta tuotetta tai palvelua markkinoille, on todennäköisempää, että sen viesti leviää laajemmalle sosiaalisen verkoston kautta, kuin että se leviää lehtien etusivujen kautta.

Panosta nykyisiin asiakkaisiin ja verkostoon, rakenna uusia kontakteja etukäteen, eli ennen kuin varsinaisesti tarvitset niitä. Niillä ihmisillä, joiden kanssa olet luonut suhteen ennakolta on valtava merkitys tulevan menestyksen mahdollistajina.

Aloita ajoissa ja valmistaudu. Tässä muutama yksinkertainen ohje, jotka on hyvä muistaa:

1. Keskity vaikuttajiin: mieti kenellä on voimaa, verkostoja ja valtaa vaikuttaa kohderyhmääsi, verkotaudu heidän kanssaan ensimmäisenä.

2. Anna saadaksesi: Anna aina ihmisille ensin jotain, äläkä anna siksi, että itse hyötyisit heistä myöhemmin vaan siksi, että rakastat heidän hommiaan ja avustamistaan.

3. Pyydä kohtuullisesti: Jos olet pyytämässä jotakuta tekemään jotakin, muista, että et pyydä kohtuuttomia huomioiden suhteenne luonteen.

4. Ole aina aito: Toimivat suhteet rakentuvat rehellysyyden ja arvostuksen varaan, teeskentely ei kannata.

Muista, että jos se mikä on mahdollista toteutuu, se on kuorrutusta tekemiselle.

Valmistaudu, ja keskity asioihin, jotka ovat todennäköisimmin mahdollisia.

-Carol Roth-

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.