Siirry pääsisältöön

Mindfulness - tarkkavaisuutta

Mindfulness on uusi termi, tapa toimia, keskittyä ja saavuttaa onnistumisia. Yksinkertaisuudessaan mindfulness tarkoittaa rauhallista hereilläolon tilaa, tarkkavaaisena oloa tässä hetkessä.

Keskittynyt hereilläolo on paikalleen pysähtymistä, jolloin ajatuksia ja tunteita pystyy paremmin tarkkailemaan ilman, että ne johtavat opittuun toimintaan, tai että arvostelet niitä mitenkään.

Mindfulness laittaa aivot autopilotille ja antaa lähes täydellisen hallinnan tunteen elämän kaikille eri osa-alueille. Sen sijaan, että olisit tunteiden tuuliajolla koet enemmän elämän tarkoituksellisuutta ja tavoitteellisuutta. Opit tunnistamaan tiedostamattomien tunnetilojen aikaansaamat käytösmallit ja silti säilytät rauhallisen keskittymisen kohdatessasi minkä tahansa tilanteen, hyvän tai pahan.

Mindfulness-tilassa mikä tahansa pettymyskin voidaan nähdä mahdollisuutena oppia ja kehittyä. Et ole enää kiinnittyneenä mihinkään yhteen ainoaan opittuun reaktioon, joten negatiiviset tunteet pysyvät paremmin kontrollissa ja ne häviävät hiljalleen.

Ärsyttävien ja vaikeiden ihmisten seurassa voi toimia ystävällisesti ja myötätuntoisesti. Mindfulness tuo voimaa toimintaan ja sitä on suositeltavaa harjoitella ainakin muutaman minuutti joka päivä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.