Laadunhallinan ja -varmistuksen perusidea sisältää aina
jatkuvan kehittämisen näkökulman. Projektien laadunhallintaa voidaan parantaa selkeyttämällä seuraavia osa-alueita:
- Ohjauksen käytännöt, kokoukset, raportointi ja seuranta
- Tiedottamisen ja viestinnän käytännöt, kuka, mitkä, koska ja kenelle
- Riskien seuranta, tietojen ylläpito, varautumissuunnitelma ja niiden käyttö
- Varmistuksen ja valvonnan menetelmät, katselmoinnit, tarkastukset ja auditoinnit
- Muutoshallinnan toiminta, kuka ehdottaa, suunnittelee ja hyväksyy muutokset ja miten
- Ohjelmistotuotannon räätälöinnin ja projektihallinnan työkalut ja käytettävät työvälineet
- Projektityön yleiset hankintakäytännöt, esittely, tilaaminen ja hyväksyminen ja jatkokäyttö
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.