Erityisten suoramarkkinointirekisterien käyttötarkoitus on yleisesti rekisterinpitäjän markkinointitoimenpiteiden kohdentaminen ja uusasiakashankinta.
Henkilötietolaissa erotetaan kaksi suoramarkkinointiin tarkoitettua rekisteriä; kampanjarekisteri ja suoramarkkinointirekisteri. Näihin saa tallentaa henkilötietoja suoramainonnan, etämyynnin, markkinatutkimusten ja muiden näitä vastaavien osoitteellisten viestien lähettämistä varten.
Erityisten suoramarkkinointirekisterien henkilötietojen käsittely ei edellytä olemassa olevaa asiakassuhdetta tai asiakkaan suostumusta. Huomioitavaa on kuitenkin se, että rekisteröidyllä on tiedonsaantioikeus häntä koskevista merkinnöistä ja hän voi halutessaan kieltää tietojensa käsittelyn suoramarkkinoinnissa.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.