Siirry pääsisältöön

Toimitusjohtaja vastaa


Virheellisiä, epätäydellisiä tai vanhentuneita asiakastietoja ei saa käsitellä. Hävittämisen menettelyiden tulee olla tietoturvallisia ja hävittämisen lopullisuudesta täytyy varmistua.

Pelkkä tietojen merkitseminen passiiviseksi ei ole mahdollista tai sallittua. Toimitusjohtaja vastaa aina tietosuojatoiminnasta kuten muustakin yrityksen toiminnasta. Yrityksen johto selkiyttää tietosuojaan liittyviä vastuitaan, jos henkilötietojen käsittely on etukäteen suunniteltua ja ohjeistettua.

Suomessa ei ole erillistä tietoturvalakia, vaan henkilötietojen suojaamiseen ja näihin liittyvät vaatimukset perustuvat henkilötietolakiin ja tietosuojalakiin.
Sähköisissä palveluissa tietosuojaseloste pitää olla asiakkaiden saatavilla ja se pitää esittää myös tietojen keräämisen yhteydessä. Rekisterinpitäjien yksityiskohtainen ohjeistus on luettavissa tietosuojavaltuutetun internetsivustolta >

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.