Siirry pääsisältöön

Oma brandi ja arvonjalostus

Useimmilla on harhakuvitelma siitä, että omassa brandissa on tärkeät brandi itsessään. Näin ei kuitenkaan ole. Tärkeintä on se mitä brandi tuottaa kohderyhmälleen ja miten brändi kohderyhmäänsä auttaa. Tässä on neljä yksinkertaista ja konkreettista vaihetta, joilla oman brändin ja sen tuottamaa arvoa voi parantaa ja toimintaa voi kehittää.

Tunnista yleisösi. Et voi täyttää kenenkään tarpeita, jos et tiedä ketä he ovat. Tunnistaaksesi kohdeyleisön mieti ihmisiä, joihin haluat vaikuttaa, ihmisiä, joita haluaisit auttaa ja ihmisiä jotka voivat auttaa sinua menestyksen saavuttamisessa. Listaa omasta mielestäsi tärkeimmät viisi yleisön jäsentä.

Määritä menestys. Pyri määrittelemään liistamiesi ihmisten määritelmä heidän omalle menestykselleen, muista, että menestys ei ole vain liiketoiminnan menestystä vaan se koostuu useista palasista. Menestys voi hyvinkin olla kaikessa yksinkertaisuudessaan esimerkiksi onnistunut markkinointikampanja, tai vaikkapa loppuunjuostu maraton-juoksu. Kirjoita jokaisen listaamasi ihmisen viereen vähintään kolme heidän menestykseensä liittyvää asiaa.



Kasvata arvoa. Mieti miten voit tuottaa kohdeyleisölle lisäarvoa, eli kokoa palasista konkreettinen tarina, pystytkö tuottamaan menestyksekkään markkinointikampanjan, voitko auttaa maraton-juoksussa tai vaikkapa työnhaussa? Taustatyö ja tiedonjakaminen on yleensä erittäin arvokasta tässäkohdin. Merkitse jokaisen kohdalle jotain miten voit edesauttaa heidän menestystään.

Kohdista ja toteuta. Viimeisessä vaiheessa kohdista mielenkiinto itse toimintaan ja toteutukseen. Otetaanpa esimerkkiksi se, että osaat auttaa jotakuta juoksemaan maratonin, koska olet itse juossut sellaisen aiemmin. Pura valmistautuminen pienempiin osiin, tee tehtävälistaus; anna oma treeniaikataulu tai esittele oma valmentajasi.Kirjoita jokaiseen kohtaan jotain, minkä voit heille tehdä alle 30 minuutissa.

Näiden vaiheiden avulla oma brändisi tuottaa arvoa toisille ja olet listannut 15 erilaista arvonlisäyksen tapaa verkostosi tärkeimmille ihmisille. Älä vain puhu tehtävistä, toteuta ne!

- Rebecca Rapple, Your Personal Brand -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.