Asiakastietoja voidaan hyödyntää markkinoinnin kohdistamisessa ja samalla vältetään asiakkaita ei-toivotusti kuormittavaa viestintää. Toimenpiteiden onnistumista voidaan seurata näistä saatavan palautteen avulla, joka myös mahdollistaa viestinnän kehittämisen.
Tietojen hyödyntämiseen ja hallinnoinnin kannalta on olennaista, että suostumukset ja kiellot kerätään kaikissa kanavissa yhdenmukaisessa muodossa. Ristiriitaisesti tai väärin kerätyt suostumukset ja kiellot voivat johtaa
pahimmillaan koko asiakasrekisterin käyttökelvottomuuteen.
Mikäli yrityksellä on tarkoitus sallia asiakatietojensa käyttö myös yhteistyökumppaniensa suoramarkkinoinnissa, tästä tulee informoida suostumusta pyydettäessä.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.