Siirry pääsisältöön

Salli tietojen käyttö


Asiakastietoja voidaan hyödyntää markkinoinnin kohdistamisessa ja samalla vältetään asiakkaita ei-toivotusti kuormittavaa viestintää. Toimenpiteiden onnistumista voidaan seurata näistä saatavan palautteen avulla, joka myös mahdollistaa viestinnän kehittämisen.

Tietojen hyödyntämiseen ja hallinnoinnin kannalta on olennaista, että suostumukset ja kiellot kerätään kaikissa kanavissa yhdenmukaisessa muodossa. Ristiriitaisesti tai väärin kerätyt suostumukset ja kiellot voivat johtaa
pahimmillaan koko asiakasrekisterin käyttökelvottomuuteen.

Mikäli yrityksellä on tarkoitus sallia asiakatietojensa käyttö myös yhteistyökumppaniensa suoramarkkinoinnissa, tästä tulee informoida suostumusta pyydettäessä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.