Siirry pääsisältöön

Arvo on hintaa isompi

Jos kilpailet vain hinnalla, häviät kilpailun aina lopulta. Muista, että ihmiset eivät oikeasti osta hinnan perusteella, vaan koetun ja arvioidun arvon perusteella.

Jos tuotteesi tai palvelusi on "liian kallis" se mitä asiakkaat oikeasti haluavat sanoa on, että sinun juttusi maksaa vain enemmän kuin he ovat valmiita siitä maksamaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että heillä on tunne siitä, että se mitä he saavat rahalleen vastinetta, ei oikeasti ole sen arvoista mitä siitä pyydetään.

Tuote tai palvelu täytyy aina asemoida sen oletetun arvon mukaan niin, että siitä saatava arvo ja asiakkaan kokema arvo on siitä pyydettävää hintaa isompi.

- John Assaraf -

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.