Siirry pääsisältöön

Kultainen pääsylippu

Privet!

Aina välillä kun näen pienen paperilehtiön tai nipun lappuja ja kuulakärkikynän mieleeni tulevat "tehtävälistat". Aina kun näen kilpailukuponkeja ja kynän jossain tiskin kulmalla mieleeni tulee, "ilmottaudu listallemme"-jutut. Annan yleensä sähköpostiosoitteeni ilman sen suurempia mietiskelyitä sen haluaville. Miksi? Koska haluan tietää mitä he tekevät. Haluan tietää mitä he jakavat kanssani.

Jäin miettimään miten voisin auttaa sinua tämän kanssa. Vaikka kirjoitankin näitä juttujani pienestä yksinyrittämisen kulmasta monet ideoistani ovat samoja, joita annan myös isoille yrityksille.

Miten luon sähköisen uutiskirjeen?
Valitsen ensiksi palveluntarjoajan listan luomiseksi. Riippuen tarpeistasi tarjolla on sekä ilmaisia että maksullisia palveluita, joista jokainen tarjoaa omaa settiään. Pienille firmoille parempia ovat usein sellaiset, kuin Constant Contact ja Mailchimp, tai vaikkapa Koodiviidakko. Jos toiminnan koko kasvaa, niin esimerkiksi Aweber ja Infusionsoft ovat aivan sopivia.

Ne mitä sinun ei pitäisi koskaan käyttää sähköisessä markkinoinnissa ja uutiskirjeissä ovat Gmail ja Outlook. Toimitettavuus on pelin henki. Jos käytät omaa postilaatikkoasi työkaluna näissä hommissa päädyt joko mustille listoille tai tuhoudut muuten vain.

Huomio: kun päädyt käyttämään ketä tahansa palvelua pyri minimoimaan ominaisuudet. Älä tee mitään superupeita HTML-video-viestejä tai mambobambu-sähköposteja. Kokemukseni mukaan yksinkertainen on toimivampaa. Tavoite on luoda liikesuhteita. Entä sitten kun olet valinnut softasi?

Listasi on täynnä lämpimiä mahdollisuuksia
Ensiksi ja viimeiseksi sähköpostimarkkinointi on tapa pitää huolta suhteistasi silloin kun et itse ehkä ehdi tai olet kiireisenä myymässä jotain. Yksi tapa, jolla voimme lisätä onnistumistamme ja kauppaamme on se, että pidämme itsemme ihmisten mielissä päälimmäisenä. Käyttökelpoiset ja mielenkiintoiset viestit ovat yksi tapa huolehtia tästä. (Niin, tätähän minä teen SINUNKIN kanssasi juuri nyt. Huomaatko?). Tämä on hyvä aloittamisen asenne.

Entä mitä sinun pitäisi sitten sanoa?
Miksi sähköpostisuora toimisi sinun jutuissasi? Koska minä annan sinulle hyviä ja mielenkiintoisia juttuaihoita, joita voit käyttää OMISSA jutuissasi, eikö totta? Luuletko, että tämä viestini olisi ollut yhtä hyvä, jos olisin vain puhunut itsestäni? Ei tietenkään. Entä voisinko kertoa sinulle jotain kulissien takana tapahtuvia juttuja, olisiko se kiinnostavaa? Ehkä. Mutta toisaalta silloin minun pitäisi olla joku. Kuka vaan.

Minun paras ohjeeni uutiskirjeen kirjoittamiselle on se, että kirjoita aina jotain, josta on hyötyä lukijoillesi. Anna ihmisille mahdollisimman paljon asioita ilmaiseksi uutiskirjeen avulla. Auta heitä ja anna ideoita, ohjaa heitä hyvien juttujen äärelle, äläkä koskaan pyydä heiltä mitään.

Niin, ja pidä kirjeet niin lyhkäisinä kuin mahdollista. Meillä on vain muutama minuutti päivässä kaiken maailman uutiskirjeille.

Kuinka usein lähetän viestejäni?
Olen nähnyt kaikkien vaihtoehtojen toimivan. Help A Reporter Out (HARO) lähettää yli 3 viestiä päivässä ja homma toimii. Groupon ja Woot ja Fab lähettävät yhden päivässä ja menestyvät. Minä lähetän yhden "viikottain" ja olen tyytyväinen. Kuukausittainen malli on suhteellisen suosittu, mutta itselleni väli on liian pitkä. Oma minimini on kaksi kertaa kuukaudessa, jos siis tavoitteena on innostaminen.

Luo oma mallisi. Kokeile itse mikä ajankohta toimii parhaiten. Lähetän itse omat uutiskirjeeni kymmenen nurkilla paikallista aikaa, mutta jos jakelisin glogaalia uutiskirjettä tällä ei olisi niin paljon väliä. Toisaalta, valitse ajankohta ja anna mennä. Voit lähettää uutiskirjeen vallan mainiosti myös iltapäivisin, eli kokeile itse mikä toimii sinun tapauksessasi.

Miten saan ihmiset tilaamaan?
Se, että saa ihmiset tilaamaan uutiskirjettä on kovan työn takana. Minun tapauksessani olen laittanut uutiskirjeen tilaamisen ensimmäiseksi asiaksi kotisivuillani. Olen huomannut, että jos pyydän etunimeä ja sähköpostiosoitetta saan enemmän tilaajia kuin jos pyytäisin enemmän tietoja.

Jotkut käyttävät ilmaisia lahjoja keinona saada lisää tilaajia. Voisin kokeilla tätäkin joskus, mutta aiemmin havaitsin, että tämä aiheuttaa sen, että osa uutiskirjeen tilaajista on liikkeellä vain saadakseen näitä lahjoja, eli sellaiset fiksut tyypit, niinkuin sinä, jäävät saavuttamatta.

Tykkään itse hieman persoonallisemmista tavoista saada joku tilaamaan kirjeitäni.

Samana päivänä, kun kirjoitin tätä kirjettäni Sherry Heyl lähetti minulle sähköpostia kysyäkseen, jos haluaisin tilata hänen uutiskirjeensä. Viesti oli hyvin henkilökohtainen:

Muutama kuukausi sitten pyysin, että kurkkaisit pientä startuppiani. Liityin NearbyThis-yritykseen jakaakseni ja saadakseni palautetta. Olemme olleet todella menestyksekkäitä ja samalla kiireisiä parantaessamme palveluamme ja sivustoamme, samalla kun olemme kertoneet ihmisille itsesämme. NearbyThis on ainoa paikkatietopalvelu, joka tarjoaa listoja lähistöllä sijaitsevista paikoista ja tapahtumista some-viestien välityksellä.

Tässä alla on meidän viimeisin uutiskirjeemme. Haluaisin lisätä sinut postituslistallemme, jotta pysyisit ajantasalla mitä meille kuuluu ja missä menemme. Olisin kiitollinen, että kertoisit jos et halua tässä vaiheessa liittyä listallemme.

Loistava kysymys. Minun mielestäni tapa kysyä oli niin hyvä, että ajattelin kutsua sinutkin tsekkaamaan Sherryn uutiskirjeen täällä, jos se vaikka kiinnostaisi sinua.

Huomaa, sanoin, että kysymys oli hyvä. En itse henkilökohtaisesti tykkää tällaisesta uutiskirjeen formaatista, pidän yksinkertaisemmasta, mutta hänen tapauksessaan homma toimii, uutiskirje on sisältöineen upeata luettavaa. Itse varmaan kirjoittaisin juttuni ja en jaksaisi huolehtia kuvista ja muista jutuista, (tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni ei ammattilaisen mielipide, jos jotain).

Sähköposti on Kultainen pääsylippusi
Minulla on syyni siihen miksi olen innoissani sähköpostimarkkinoinnista ja uutiskirjeistä ja miten tämä kaikki liittyy laajempaan digitaalisten kanavien kokonaisuuteen. On aivan sama kuinka monta kertaa kuulen ja luen sosiaalisten verkostojen merkityksen kasvusta ja kuinka ne korvaavat sähköpostin, näen silti päivittäin kun joku saa iPhoneensa viestejä, jotka kertovat, että somessa joku on päivittänyt jotakin.

Niinpä, sähköposti on edelleen keskiössä.

Oletko joskus miettinyt miksi uutiskirjeeni ei ole saatavilla verkossa? Tai miksi en anna sinulle mahdollisuutta, "Twiitata" tätä eteenpäin twiittausnapilla? Koska olen kiinnostunut hieman intiimimmästä sosiaalisesta verkostostasi. Kun klikkaat LÄHETÄ ETEENPÄIN luettuasi tämän viestini, josta tykkäsit, se on se hetki kun taikuuksia tapahtuu. Se hetki kun mietit kenelle lähtettäisit tämän kirjeeni ja lähetät tämän, kyseinen vastaanottaja ON paljon todennäköisemmin osa tätä tarinaa, kuten sinäkin olet.

Se on arvokasta minulle.

Kysymyksiä?

Muista, että klikkaamalla Kommentoi tai VASTAA voit kysyä minulta mitä tahansa, jonka olen ehkä epähuomiossa unohtanut. Autan sinua mielelläni. Ensiviikon uutiskirjeessäni vastaan Carolin kysymykseen siitä miten ilmaisista hommista edetään maksullisiin hommiin.

Niin! Ja jos tykkäät tästä uutiskirjeestä ja haluat jonkun kaltaisesi saavan myös tämän klikkaa LÄHETÄ ETEENPÄIN tai lähetä heille linkki tälle sivulle, jotta he voivat tilata kirjeeni.


--Chris

Get free weekly updates around how to grow your platform for business.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.